يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۰۸۸
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: آگاه سازی جامعه مسلمین و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با مکتب پیامبر (ص) وظیفه مهم مسلمانان در شرایط کنونی در مقابله با توطئه دشمنان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام آیت اندرزیان شنبه‌شب در سومین شب از برنامه جشن وحدت، در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) را رحمت برای همه عالمیان در دو جهان قرار داده است و کلمه رحمت که در قرآن کریم درباره آن حضرت بیان شده درباره هیچ پیامبری نیامده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: تنها پیامبری که هرگز قوم خود را نفرین نکرد پیامبر اکرم (ص) است که نه تنها امتش را نفرین نکرد بلکه برای امت خود دعا فرمودند.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) باعث و عامل وجود خلقت جهان و جهانیان است و اگر پیامبر (ص) نبود اجنه، انسان‌ها، آسمان و زمین و موجودات خلق نمی‌شد که این دلیل بر رحمت پیامبر (ص) است.

حجت الاسلام آیت اندرزیان تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام حلقه اتصال بین همه ادیان به جز اسلام نبوی است و خداوند می‌فرمایند «همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید» که ریسمان الهی وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) است.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) تنها پیامبری که به مقام معراج و بالاترین مقام رسید و پیامبری جهان شمول است که چنین پیامبری محبوبیت فراگیر دارد و در مقابل آن دشمنان زیادی نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره تلاش دشمنان برای خاموش کردن نور خدا و پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: بالاترین نور خدا، نور پیامبر (ص) است که در دنیای مادی گروهی کمر همت بسته‌اند تا نور خدا و اسلام نبوی را خاموش کنند ولی این نور هرگز خاموش نخواهد شد اگر چه بر کافران ناخوشایند باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه با اشاره به توطئه‌های اخیر دشمنان در توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) گفت: آگاه سازی جامعه مسلمین نسبت به توطئه‌های دشمنان و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با مکتب پیامبر (ص) دو وظیفه مهم ما مسلمانان در شرایط کنونی و در مقابله با دشمنان است.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم آنکه اگر همه عالم جمع شوند نخواهند توانست چراخی که خدا آن را افروخته است خاموش کنند، ولی همه ما باید در این مسیر حمایت خود را با قلم، کلام، راه، قدم، بیان و هرچه در توان داریم از پیامبر گرامی اسلام اعلام و بیان کنیم.

تلاوت زیبای آیاتی از کلام الله مجید و مدیحه سرایی به همراه تقدیر از ائمه جمعه اهل سنت شهر گناوه و جزیره جنوبی بندر ریگ این شهرستان در سومین شب از جشن وحدت از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

ویژه برنامه جشن وحدت به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت به همت اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‌های مذهبی و هیئت امنا امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه از ۸ آبان ماه به مدت ۷ شب در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار و به صورت مستقیم از فضای مجازی برای علاقمندان پخش می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر