شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۶۶
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: تهاتر کالا با کالا در حوزه‎‌های واردات و صادرات برای تامین نیاز کشور بویژه در زمینه مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی فرصتی ارزشمند برای رونق بیشتر بنادر این استان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خورشید گزدرازی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: یکی از مصوبه‎های استانی و ملی شورای گفت و گو که بارها در نشست‌ها و مکاتبه‌های متعدد ارائه شد، تهاتر کالا  است که بالاخره مورد توجه مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور استان های مرزی می‌توانند نیازمندی‌های کشور را از طریق تهاتر کالا با کالا انجام دهند.

گزدرازی ادامه داد: در این ارتباط با توجه بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرزآبی استان بوشهر با خلیج فارس برای جلوگیری از تمرکزگرایی مسئولان مربوطه باید ترتیبی لحاظ کنند تا  در موضوع تهاتر کالا با کالا با تفویض اختیار لازم به استانداران از ظرفیت بخش خصوصی استان‏‌های مرزی بخوبی برای تحقق این مهم استفاده شود.

وی در باره تامین خوارک آبزیان اظهار کرد: در ارتباط با مشکلات ناشی از تفکیک نشدن سهمیه در نظر گرفته شده نهاده‌های اصلی در تامین خوراک آبزیان انتظار است جهاد کشاورزی و شیلات همکاری لازم در این زمینه انجام دهند.

گزدرازی ادامه داد: تامین خوارک لازمه اصلی حیات و پویایی واحدهای فعال در این حوزه است که در صورت محقق نشدن آن فشار زیادی بر واحدهای تولید خوراک وارد می‎شود.

وی در ارتباط با استفاده از گاز متیل بروماید برای محصول خرما عنوان کرد: برای ضدعفونی و افزایش میزان نگهداری خرما پیش از این از گاز متیل بروماید استفاده می‏‌شد که به دلیل منسوخ شدن آن به دلیل خطراتی برای سلامت انسان پس از برگزاری نشست‎های متعدد کاراشناسی فناوری پرتو افکنی بهترین گزینه برای این نوع گاز شناسایی شد.

گزدرزای افزود: در این ارتباط مکاتبه‎های عدیده‌ای با نیروگاه اتمی بوشهر انجام پذیرفت اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده‌است.

وی یادآور شد: در ارتباط با پرتوافکنی شرکت جی لیان جی ابراز تمایل دارد و حتی مطالعات استقرار دستگاه پرتو افکنی را آغاز کرده‌است که در این ارتباط می‎طلبد حمایت لازم از این شرکت صورت گیرد.

گزدرازی اظهار داشت: در ارتباط با  ایجاد صندوق حمایت از خرما از وزارت جهاد کشاورزی کشور درخواست تامین  مالی اولیه برای تاسیس صندوق شد که تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نشده‌است.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود و مصوبه ملی انتظار است استاندار بوشهر این موضوع را برای حمایت از نخل‌داران در دستور کار قرار دهد.

گزدرازی اظهار داشت: با توجه به علاقه مندی وافر فعالان اقتصادی حوزه خرما بویژه قشر جوان فعال در صنعت خرما  انتظار است روند احداث شهرک صنعتی خرما در بوشهر شتاب بیشتری گیرد.

وی افزود: در صورت موفق بودن ایجاد شهرک خرمایی ضروری است که یک پایانه تخصصی صادرات خرما در این استان ایجاد شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر