پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر:  ایزابیل لاسیر، از اینکه دولت آمریکا هیچ گونه استراتژی روشنی در طرح های خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ندارد، انتقاد کرد.نویسنده فرانسوی، ایزابیل لاسیر، از اینکه دولت آمریکا هیچ گونه استراتژی روشنی در طرح های خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ندارد، انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۸۳۶
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

فکرشهر:  ایزابیل لاسیر، از اینکه دولت آمریکا هیچ گونه استراتژی روشنی در طرح های خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ندارد، انتقاد کرد.

نویسنده فرانسوی، ایزابیل لاسیر، از اینکه دولت آمریکا هیچ گونه استراتژی روشنی در طرح های خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ندارد، انتقاد کرد.

به گزارش فکرشهر، باشگاه خبرنگاران در ادامه می‌نویسد: این نویسنده فرانسوی با انتشار مقاله ای در روزنامه «لوفیگارو» نوشت: دولت آمریکا، در مبارزه با تروریسم، استراتژی دوگانه ای را در سوریه و عراق دنبال می کند؛ به نحوی که بر تلاش های بی فایده متمرکز شد و در مقابل، در سوریه بر گروه به اصطلاح «مخالفان میانه رو» تکیه کرد؛ گروهی که اخیرا، تقریبا از میدان بیرون رانده شده است.

این نویسنده فاش ساخت، شکستی که دولت آمریکا با آن در مقابله با گروه تروریستی داعش مواجه است، دلیل استعفای وزیر دفاع این کشور بوده است و پیش‌بینی کرده است که استراتژی آمریکا در عراق و سوریه، در مقابله با گروه های تروریستی مهمترین چالش و معضل وزیر دفاع آتی آمریکا باشد.

این نویسنده خانم فرانسوی گفت: دولت اوباما، پس از شکست در انتخابات میان دوره ای کنگره، نیازمند پیروزی در عرصه نظامی و از این رو، به دنبال استراتژی ایست که بدون پیروی از سیاست های رئیس جمهور سابق، جورج بوش که به صورت گسترده در امور کشورها دخالت می کرد و به دنبال اتش افروزی بود، به آن اجازه فعالیت بیشتر در جنگ خود علیه گروه های تروریستی را بدهد.

گفتنی است، «چاک هیگل»، وزیر جمهوری خواه اوباما، چند روز پیش، به طور رسمی استعفای خود از وزات دفاع این کشور را اعلام داشت و روزنامه واشنگتن پست، دلیل آن را با اختلاف نظر او و اوباما پیرامون استراتژی این کشور در مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، مرتبط دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر