شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۶۹
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: تعیین ساعت کار یکسان برای صنوف در طرح محدودیت‌‏های کرونایی، مشکلاتی را ایجاد کرده که لازم است این طرح بازنگری شود.

به گزارش فکرشهر از اتاق اصناف استان بوشهر، مصطفی گراشی بیان کرد: با توجه به شرایطی که ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در نظر گرفته واحد‌های صنفی در شهر‌های بوشهر و برازجان از فردا (۲۰ آبان) به مدت یک ماه باید ساعت ۱۸ به کار خود پایان دهند. به این ترتیب در عمل مدت زمان فعالیت اصناف گروه ۲، ۳ و ۴ به صبح تا ظهر محدود می‌شود که این کار آن‌ها را در تامین معاش دچار مشکل خواهد کرد.
 
وی افزود: واحد‌های صنفی در بوشهر در تابستان حداقل پنج ساعت در طول روز به علت گرما تعطیل هستند و فعالیت صنفی خود را عصر‌ها بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ آغاز می‎کنند و فروش آن‌ها نیز بیشتر عصر و شب است.
 
رئیس اتاق اصناف بوشهر ادامه داد: نه تنها در بوشهر که در دیگر نقاط کشور نیز واحد‌های صنفی در خصوص محدودیت فعالیتشان با مشکلاتی رو به رو هستند که قرار است در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور این موضوع بررسی شود.
 
وی عنوان کرد: در این زمینه برای افزایش ساعت فعالیت صنوف این استان که هم اینک باید ساعت ۱۸ تعطیل کنند پیشنهادی مبنی بر ساعت ۲۱ و یا حداقل ۲۰ به اتاق اصناف ایران ارائه شده تا با برگزاری نشست کارگروه فنی ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع بررسی شود.
 
گراشی تاکید کرد: با این وجود اگر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا همچنان بر اجرای مصوبه تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ اصرار داشته باشند، واحد‌های صنفی بوشهر نیز به آن پایبند خواهند بود.
 
وی گفت: به واحد‌های صنفی مشمول این محدودیت گفته‌ایم که خواسته آن‌ها را از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم، اما تا به دست آمدن نتیجه، مصوبات را رعایت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر