يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۵۳۹
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: تفاهم‌نامه همکاری برای تولید سریال «مردان نادر» درباره دلاورمردان نیروی دریایی، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، رئیس مرکز سیمای استان‌ها و مدیر کل صداو سیمای مرکز بوشهر امضا شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس مرکز سیمای استان‌ها روز سه شنبه در این آئین گفت: شهید «نادرمهدوی» یکی از قهرمانان دفاع مقدس در حوزه نبرد دریایی است و این حوزه مردان نادر متعددی دارد که از گذشته و زمان رئیس علی دلواری تاکنون امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند.

سیدعباس فاطمی افزود: برای معرفی مردان نادر استان بوشهر ابتدا یک مینی سریال در نظر گرفته شده بود اما بزرگی حماسه آنها سبب شد تا تولید سریالی در ۲۶قسمت در دستور کار قرار گیرد تا با مبنای روایت رشادت شهید نادر مهدوی  فرمانده نبرد مستقیم سبز پوشان در برابر نیروهایی امریکایی در خلیج فارس ، سیر تکامل نیروی دریایی سپاه تا امروز ، عظمت و اقتدار این نیرو و افق پیش روی آن را تصویر کند.

 وی اظهار کرد: معرفی این عظمت و تربیت مؤمنانه وظیفه رسانه ملی است و اکنون این توفیق را یافته تا برای معرفی تک ستاره‌هایی از سپهرفروزان دفاع مقدس به نسل امروز در کشور از استان زنجان تا آذربایجان غربی و کرمان و بوشهر برنامه تولید کند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: پشتیبانی و همیاری سپاه پاسداران برای تامین تجهیزات لجستیکی و کمک به جمع آوری و پژوهش درباره هریک از این شخصیت‌ها  می‌تواند در هرچه بهتر شدن ساخت این مجموعه کمک کند.

فاطمی اضافه کرد: ابزار هنر می تواند چشم انداز آینده توان نیروی دریایی  را نمایش دهد و کمک‌های پژوهشی سپاه در این زمینه موثر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: بحث دفاع مقدس و بعد  بازدارندگی  آن همچنان ادامه دارد و اقدامات کنونی درمقابل استکبار از  دوران دفاع مقدس و کارهای ارزشمند شهدا وام گرفته اند.

 سردار غلامحسین داستان معرفی حماسه شهدا به نسل امروز با زبان هنر را کار بزرگی دانست و اعلام کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه برای تأمین تجهیزات و امکانات لازم و استفاده از جزایر و سواحل جنوب کشور در تولید این سریال آمادگی کامل دارد.

وی اظهار کرد:  تلاش می‌شود اقدامات برای تولید این سریال هرچه سریعتر به انجام برسد و در سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی در پاییز  سال آینده آماده پخش شود.

رئیس اداره هنرو ادبیات معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران نیز گفت: روح معنوی و انقلابی در تولیدات مراکز استانی رسانه ملی جاری است و امیدواریم معرفی قهرمانان و شهدای دفاع مقدس در این رسانه تداوم داشته باشد.

 سرهنگ غلامرضا جمالی در خصوص ویژگی‌های روایت داستان «مردان نادر»، بیان کرد: این سریال تلفیقی از روند تحولی نیروی دریایی از  پیروزی انقلاب تا کنون و روایتی از زندگی شخصیت جذاب شهید نادر مهدوی است  که شخصیتی خاص داشت و شناخت او برای جوانان امروز دارای جذابیت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر