دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۷۱۶
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ترخیص ۱۳ هزار تن برنج و ۳۰ هزار حلقه لاستیک خودرو رسوبی در گمرک این بندر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، بهروز قره بیگی در گفت و گو با ایرنا افزود: کالاهای اساسی و دانه‌‎های روغنی، قطعات و مواد اولیه کارخانه‌ها و صنایع تولیدی از دیگر کالاهایی است که ترخیص آنها از گمرک بوشهر آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: به دنبال تصمیم لحاظ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با ابلاغ بخشنامه جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران مشکل ترخیص کالاهای اساسی دپو شده و مواد اولیه بخش تولید و قطعات کاخانه‌ها و صنایع تولیدی در گمرک بوشهر که عمده آنها نیز مشکل کد رهگیری از طرف بانک داشتند برطرف شده و ترخیص کالاهای اساسی و تولیدی در این ارتباط صورت گرفته‌است.

قره بیگی ادامه داد: در این زمینه اطلاع رسانی به صاحبان کالاهای اساسی و تولیدی برای مراجعه و حضور به منظور انجام تشریفات گمرکی صورت گرفته و گمرک از آمادگی لازم در زمینه ترخیص هرچه سریعتر کالاهای مشمول این بخشنامه برخوردار است.  

وی گفت: هم اکنون حدود ۲۷ ارگان با گمرک در ارتباط هستند که ترخیص کالاهای ورودی به گمرک منوط به اعطای مجوز از سوی ارگان‌های ذیربط در امر تجارت است.

قره بیگی افزود: با وجود برخی انتقادها در زمینه ترخیص کالاها، گمرک هیچ نقشی در دپو کالاهای وارداتی ندارد و در صورت داشتن مجوزهای لازم در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن و حتی شبانه روزی اقدام به ترخیص کالا اقدام می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر