جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۹۲
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی وحدتیه تقدیر شدند.

به گزارش «فکرشهر»، بخشدار سعدآباد در بازدید از کتابخانه عمومی شهر وحدتیه که با هدف بررسی مشکلات این حوزه انجام شد، به جایگاه مطالعه در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه پویا و زنده، جامعه ای است که مطالعه را در اولویت های خود قرار داده و از هر فرصتی برای غنای فرهنگی خود استفاده کند، به نحوی که مطالعه را جز لاینفک عمر خود دانسته و همواره با رصد موضوعات مختلف منبع و مآخذ مورد نیاز فکری خود را در تهیه کتاب نگریسته و از اندک زمان خود از کتابخوانی به نحو مطلوب بهره برداری نماید. 

به نوشته روابط عمومی بخشداری سعدآباد، اکبر حاجب فرد ادامه داد: در زمان های نه چندان دور، مردم استان بوشهر در رده ممتاز فرهنگ کتابخوانی در زمینه های مختلف قرار داشتنند ولی با گذر زمان شاهد افت مطالعه و حضور در کتابخانه ها هستیم که این به عنوان یک زنگ خطر که جامعه فرهنگی و اجتماعی ما را تحت الشعاع فرسودگی غنای علمی قرار می دهد، مایه نگرانی ما است. 

وی، یکی از اصلی ترین راهکارهای رویکرد بیشتر به کتابخوانی را فرهنگ خانواده ها و به موازات آن آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: هر گونه سیاست تشویقی و ترغیب دانش آموزان از سوی معلمین و مسوولین آموزش و پرورش بایستی افزون تر از حال حاضر برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در دستور قرار گرفته و نگذاریم که فضای مجازی گوی سبقت را از نشاط کتابخوانی برباید. 

حاجب فرد اضافه کرد: فعالین فرهنگی - اجتماعی و فرهیختگان حال حاضر جامعه، رونق کتابخوانی را در همکاری با کتابخانه های مستقر در بخش و دیگر کتابخانه های مساجد و مکان های فرهنگی در شهرها و روستاها فعال تر و پویاتر نمایند. 

وی همچنین با تاکید، از شهرداران دو شهر وحدتیه و سعدآباد خواست که در همکاری فرهنگی با کتابخانه ها و یاری نمودن بیش از پیش آنها وسعت عمل بیشتری را متقبل شوند.

در این نشست، راضیه حیاتی ـ مسوول کتابخانه عمومی وحدتیه ـ از فعالیت های این مرکز فرهنگی در زمینه اعضا، تعداد کتاب های موجود در مخزن کتابخانه، حوزه محتوایی کتاب ها، معرفی افراد حقوقی و حقیقی همکار، فعالین عرصه کتابخوانی، مشکلات حوزه فیزیکی کتابخانه گزارشی ارائه و برای تقویت منابع جلدی کتابخانه درخواست هایی مطرح کرد و از حاضرین در جلسه خواست مساعدت و همکاری بیشتری در حوزه مسوولیت آنها انجام شود.

 در پایان جلسه نیز برخی از فعالین عرصه مطالعه، همکاران افتخاری و رابطین اجتماعی با کتابخانه عمومی شهر وحدتیه تقدیر شدند و به رسم یادبود لوح سپاس به آنها اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر