جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شورای آموزش و پرورش اعلام شد:
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی استان بوشهر از امکانات تحصیلی مناسب، مدارس شبانه‌روزی در استان افزایش می‌یابد...
کد خبر: ۷۹۰۴
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق محروم  و روستایی استان بوشهر از امکانات تحصیلی مناسب، مدارس شبانه‌روزی در استان افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر لزوم آموزش دانش‌آموزان ترک تحصیلی در استان اظهار داشت: اکنون 28 دانش‌آموز در نقاط مختلف استان بوشهر ترک تحصیل کرده‌اند که این افراد تا پایان آذر ماه شناسایی و راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با هدایت این دانش‌آموزان به کلاس‌های درس دانش‌آموزان ترک تحصیلی در استان تحت پوشش قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن این دانش‌آموزان، استان بوشهر نخستین استان کشور است که دانش‌آموز ترک تحصیل ندارد.

استاندار بوشهر با اشاره به پرسش مهر رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به مهم بودن آب مصرفی کشاورزی و شرب در کشور، رئیس جمهور موضوع آب را مورد پرسش در میان دانش‌آموزان قرار داده که امیدواریم این دغدغه ملی با مشارکت دانش‌آموزان برطرف شود.

سالاری با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان در موضوع بحران کم‌آبی سبب فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب می‌شود افزود: فرهنگ سازی در موضوع مصرف بهینه آب، اثرات قابل توجهی می‌تواند در این موضوع و کاهش بحران داشته باشد.

وی، با بیان اینکه از دانش‌آموزان شرکت کننده و برتر در پرسش مهر رئیس جمهور قدردانی می‌شود یادآور شد: با بررسی پاسخ‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان و مشخص شدن نفرات برتر، در همایشی از این دانش‌آموزان تقدیر می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر مشارکت شهرداران و دهیاران در پرداخت عوارض مربوط به آموزش و پرورش افزود: مسئولان اجرایی به ویژه فرمانداران و بخشداران این مهم را پیگیری کنند تا  اعتبارات مورد نظر آموزش و پرورش محقق شود.

سالاری با قدردانی از اجرای طرح 77 کتابخانه در استان بوشهر گفت: از مجری طرح 77 کتابخانه کوچک در مدارس کم جمعیت و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر که توانست نقاط محروم و دور افتاده استان بوشهر را مورد توجه قراردهد قدردانی می‌شود.

وی بر سرکشی مدیران دستگاه‌های اجرایی به مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: حضور مدیران در مدارس مورد نظر می‌تواند در برطرف کردن  مشکلات مدارس تاثیرگذار باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به هفته پژوهش افزود: لازم است در هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی از جمله نواختن زنگ پژوهش در مدارس مد نظر قرار گیرد تا اهمیت پژوهش و تحقیق مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد.

58 میلیارد ریال اعتبارات آموزش و پرورش بوشهر پرداخت شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اعتبارات آموزش و پرورش استان بوشهر امسال با افزایش 6.5 برابری نسبت به سال قبل به 96 میلیارد ریال رسید که تاکنون 58 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

اصغر حصیری با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر موفق به کسب رتبه برتر کشوری در پروژه مهر شد افزود: استان بوشهر در حالی در پروژه مهر رتبه نخست کشوری کسب می‌کند که 530 نفر از نیروهای فرهنگی بازنشسته و 10 درصد حق‌التدریسان این اداره کل کمتر شدند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر در طرح خادم کتاب مورد تقدیر وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت از برتری دانش‌آموزان استان بوشهر در المپیاد آموزشی کشور خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در المپیاد آموزشی نانو مقام نخست کشور از آن خود کرد که به همین مناسبت دبیرخانه المپیاد آموزشی نانو کشور در بوشهر مستقر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش اعتبارات آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و افزود: سال قبل اعتبارات آموزش و پرورش استان بوشهر 15 میلیارد ریال بود که امسال به 96 میلیارد ریال افزایش یافته و تاکنون 58 میلیارد ریال آن پرداخت  شده است.

حصیری با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برق مدارس استان بوشهر با وجود بدهی 28 میلیارد ریالی آموزش و پرورش با همکاری شرکت توزیع نیروی برق قطع نشد که جای قدردانی از استاندار و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق دارد.

وی، با قدردانی از موسسه آموزشی قلم‌چی گفت: این موسسه که نقش مهمی در تقویت بنیه آموزشی علمی دانش‌آموزان دارد به ارزش 550 میلیون ریال کتاب کمک آموزشی به  مدارس استان بوشهر اهدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان بوشهر افزود: اکنون برای حل مشکلات این مدارس هر دانش‌آموز با وجود محروم بودن از آنان شهریه دریافت می‌شود چراکه میزان سرانه تخصیصی این دانش‌آموزان که یک‌هزار و 700 تومان است جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان این مدارس نیست.


ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر