يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۳۷
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براثر سیلاب و آبگرفتگی ناشی از بارندگی شنبه شب و روز یکشنبه پنج محور ارتباطی اصلی و فرعی در این استان همچنان بسته است.

به گزارش فکرشهر، جهانگیر دهقانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به پیدا شدن جسد زن مفقود شده در سیلاب امروز افزود: در زمان حاضر محور دیلم - هندیجان، برازجان - گناوه (محدوده پل قدیم و جدید)، جاده ساحلی بوشهر- گناوه - ریگ  و برخی محورهای روستایی از جمله درودگاه - سعدآباد و همچنین پل کُلل به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بسته است.

وی اضافه کرد: در زمان بارندگی از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبراه‌ها، سدها، بندها، کانال‌های آبیاری برای عکاسی خودداری شود.

دهقانی تاکید کرد: با توجه به شرایط بارش پیش رو امکان وقوع سیلاب در رودخانه‌ها، آبراه‌های فصلی و مسیل‌های استان دور از ذهن نیست بر همین اساس از توقف، اتراق وعبور و مرور در این محدوده‌ها پرهیز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و منازل از مهمترین مشکلات این بارندگی است که نیروهای امدادی هلال احمر در حال امداد رسانی به مردم هستند.

دهقانی اعلام کرد: میزان بارش استان بوشهر از روز جمعه تا ساعت ۱۲.۳۰ روز یکشنبه در جزیره خارگ ۱۰۰.۹ و در شهرستان‌های گناوه ۸۹.۶ دیلم ۵۰.۶، برازجان ۱۱۴.۷، جم ۱۹.۸، دیر ۷.۹ و در ایستگاه بهرگان ۳۰ میلی‌متر ثبت شده‌است.

وی افزود: این میزان در ایستگاه‌های فرودگاهی و دریایی بوشهر به ترتیب ۱۱.۷ و ۱۰ میلی متر گزارش شده‌است.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد و در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اعلام شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر