شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۱۹
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: تیم ۲ نفره ستاره شناسی رصدخانه و پژوهش سرای مهر بوشهر، با پروژه "سینا" به عنوان نماینده ایران در کنفرانس بین‌المللی آرژانتین، شرکت کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دبیر کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس روز سه‌شنبه به رسانه‌ها گفت: این کنفرانس از مهم ترین محورهای سند راهبردی اتحادیه بین‌المللی ستاره شناسی در حوزه آموزش و میراث دوران" بیگ دیتا" در ستاره شناسی است.

مهدی رکنی افزود: همچنین این کنفرانس مورد تایید و حمایت اتحادیه بین المللی ستاره شناسی (IAU ) است و در فاز نخست ۲۱ کشور جهان برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ژاپن ، برزیل، اسپانیا، رومانی، پرتغال،آرژانتین، شیلی و قطر از جمله کشورهای حاضر در این رویداد بین‌المللی هستند.

دبیر کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد: سینا مهم‌ترین پروژه جهانی ستاره شناسی است که در قالب آن دانش آموزان در انجام پروژه‌های جهانی با هم مشارکت دارند.

رکنی اعلام کرد: این سمپوزیم علمی از امروز آغاز می‌شود و تا ۲۲ آذرماه جاری به میزبانی کشور آرژانتین ادامه دارد و ایران در ۲ بخش آموزش و پوستر در این کنفرانس شرکت دارد.

وی یادآورشد: در بخش آموزش به عنوان مدرس بین‌المللی ستاره شناسی مبحث عدسی گرانشی در خورشید گرفتگی را برای معلمان سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا تدریس می‌کنم و در بخش پوستر پروژه جهانی سینا توسط حسن باغبانی رئیس اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران تشریح می‌شود.

تیم ایران متشکل از حسن باغبانی رئیس اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران و مهدی رکنی مدرس بین المللی ستاره شناسی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر