يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۶۵
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: کتاب "زبان دراماتیک در گذر افسانه" اثر اشرف سلطانی نیا و میترا خواجه ئیان در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز شنبه در این آئین گفت: امسال تاکنون ۵۰ عنوان کتاب در این استان رونمایی شده و این رویه با هدف معرفی آثار تازه منتشر شده نویسندگان بومی ادامه دارد.

فاطمه کرمپور افزود: هویت بوشهر ریشه در فرهنگ اصیل و غنی دارد و لازم است برای حفظ و ضبط آن، پژوهش‌های بسیاری انجام شود و ناشران نیز در راستای ضبط و نقد این گونه آثار توجه ویژه ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: محتوی کتاب "زبان دراماتیک در گذر افسانه" برگرفته از افسانه‌های دیرباز بوشهر است و  این اثر می‌تواند سرآغازی برای نگارش‌های آینده در این زمینه باشد.

اشرف سلطانی ناشر کتاب "زبان دراماتیک در گذر افسانه" گفت: افسانه های کهن که سینه به سینه ادبیات غنی، عقاید و مختصات نسل های پیشین را در اختیار بازماندگان قرار داده با بر جای گذاشتن ن ردپای عمیق از خود در عرصه نمایش، تصویر گویایی از اندیشه‌ها، آرزو ها و آمال رفتگان را ترسیم نموده است.

میترا خواجه ئیان دیگر ناشر کتاب " زبان دراماتیک در گذر افسانه افزود: در این کتاب، با استناد به افسانه‌های محلی "ننه ماهی" و "سبز علی قبا" دو عنصر "روایت" و "گفت و گو" به عنوان ابزار بیانی مشترک میان افسانه و نمایش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کتاب "زبان دراماتیک در گذر افسانه" از سوی انتشارات دریانورد به چاپ رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر