يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر:
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: همه امکانات و نیروی انسانی برای جبران خسارت سیل دشتستان بسیج شود تا بتوان سریعتر کارها را انجام داد...
کد خبر: ۸۰۲۸۶
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: همه امکانات و نیروی انسانی برای جبران خسارت سیل دشتستان بسیج شود تا بتوان سریعتر کارها را انجام داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند پس از نشست بررسی خسارت‌های سیل دشتستان که در استانداری بوشهر تشکیل شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکشنبه ۱۶ آذر پس از آن که در کم‌تر از سه ساعت حدود ۱۶۵ میلیمتر باران بارید شاهد وقوع سیل بودیم. سیل باعث خسارت‌هایی شد که بیش‌ترین خسارت در شهرستان دشتستان و در این شهرستان در شهر وحدتیه رخ داد.
 
وی افزود: اولین کاری که باید میکردیم پاکسازی شهر بود تا مردم دیگر از نظر تردد و رفت و آمد این مشکل نداشته باشند. سه شنبه بود که بازدیدی داشتم یک فرصت زمانی را مشخص کردیم و تا چهارشنبه شب باید پاکسازی تمام شود و پنج‌شنبه که دوباره بازدید کردم شهر پاکسازی شده بود.
 
استاندار بوشهر عنوان کرد: همه امکانات تجهیزات و ماشین آلات استان را پای کار آوردیم تا پاکسازی صورت گیرد.
 
وی افزود: گام بعدی بحث برآورد خسارت، تشکیل پرونده‌ها، پرداخت خسارت‌ها و بازسازی زیرساخت‌هایی که آسیب دیدند بوده است.
 
گراوند ادامه داد: دو پل باید ساخته شود که همان روز دستور مناقصه داده شد و دستور دادم که سریع از محل منابع استانی ساخت را آغاز کنند، برای این که مردم اذیت نشوند.
 
وی بیان کرد: در حوزه خسارت‌ها نهاد‌هایی داشتیم که خانواده‌های زیر پوشش دارند مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی که مددجویانشان را شناسایی کردند و پرونده‌ها را تشکیل دادند. بنیاد مسکن را هم مامور کردیم که از شنبه دست به کار شدند تا پرونده‌ها را برای بازسازی تشکیل بدهند.
 
استاندار بوشهر افزود: پس از تشکیل پرونده ‎ها به مرحله پرداخت خسارت‌ها می‌رسیم چه به صورت بلاعوض و چه تسهیلاتی که برای بازسازی واحد‌های مسکونی و تجاری باید پرداخت شود.
 
وی گفت: بنیاد مسکن کار را شروع کرده است، امروز تاکید کردم که همه امکانات و نیروی انسانی را بسیج کنند که سریعتر بتوان کار را انجام داد. امیدواریم تا دو سه روز آینده پرونده‌ها تشکیل شود.
 
گراوند عنوان کرد: در مورد کمک‌های صورت گرفته، برخی کمک‌ها مربوط به دستگاه‌های حمایتی و سایر دستگاه‌ها در قالب کمک‌های معیشتی است که انجام شده و دستور دادیم این روند ادامه داشته باشد. کمکی را هم که بنیاد مستضعفان درزمینه تامین لوازم خانگی پذیرفته است منتظر هستیم که ان‌شاءالله این وسایل تهیه شود و با هماهنگی مدیریت بحران استانداری به شهرستان‌ها و خانواده‌هایی که آسیب دیدند با نظارت فرمانداران تحویل داده شود. این اتفاق و پرداخت خسارت‌ها از روز‌های آینده هم شروع می‌شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد: همان طور که شهر وحدتیه را سریع پاکسازی کردیم در حوزه رسیدگی به هم زیرساخت‌ها و پرداخت خسارت به طوری عمل کنیم که ان شاءالله اگر چه مردم اذیت شدند و بخشی از زندگیشان آسیب دید بتوانیم با اقدامات به موقع وسریع کمک کنیم زودتر از این وضعیت رهایی یابند.
 
استاندار بوشهر سپس به بارندگی‌های هفته آینده اشاره کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران درشهرستان‌ها تشکیل شده است تا موارد را بررسی کنند.
 
وی تاکید کرد: برای بارندگی هفته پیش هم دستگاه‌ها از قبل آماده بودند، اما وقتی در دو ساعت دریایی از باران می‌بارد، کاری از کسی ساخته نیست.
 
گراوند در همین حال بیان کرد: بالاخره ممکن است مواردی هم وجود داشته باشد که به علت خشکسالی مسئولان نسبت‌به مسائلی بی‌توجهی کرده باشند، اما چنین میزان بارندگی به طور قطع تبدیل به سیلاب می‌شود و ما باید همیشه آماده چنین حوادثی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر