شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۶۴
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: یک نماینده مجلس از جزییات طرح عجیب مجلس برای اتباع غیرمجاز در حساب توئیتری خود نوشت.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، طیبه سیاوشی، نماینده مجلس دهم در حساب توییتری خود نوشت: در آستانهٔ روز مهاجر، طرحی با عنوان «ساماندهی اتباع غیرمجاز» در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است که بر اساس آن، مهاجران غیرمجاز به حداکثرِ مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم خواهند شد و حتی تیراندازی به سمت خودروی حامل اتباع غیرقانونی، مجاز خواهد بود.

وی در ادامه نوشت: این طرح، دلایل توجیهی ندارد و علاوه بر ایرادات حقوقی، با رویکرد قانون کاهش مجازات (مصوب مجلس دهم)، یکسان‌سازی مجازات‌ها و احصاء صلاحیت دادگاه‌های انقلاب تعارض داشته و توجهی به انباشت زندان‌ها و آسیب آن بر فرد زندانی و خانواده‌ها و دیدگاه دستگاه قضا مبنی بر کاهش زندانیان نشده.

این نماینده نوشت: این طرح از نظر سیاست‌گذاری، ضربتی و سرکوب‌گرایانه است و علاوه بر هزینه‌ساز بودن از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی در بُعد داخلی و بین‌المللی، دستاوردی جز تشدید آسیب‌های اجتماعی، سوءاستفاده از اتباع و خصوصاً کودکان در پی نخواهد داشت.

به گزارش «فکرشهر»، در این نامه که به امضای 24 نماینده مجلس رسیده، نام «موسی احمدی»، نماینده مردم جنوب استان بوشهر ـ دیر، جم، کنگان و عسلویه ـ نیز در جمع امضا کنندگان دیده می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر