پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۸۲۷
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع طبیعی وسط شهر ادعای مالکیت می‌کند و این موضوع مشکلاتی را برای مردم گناوه و دیلم ایجاد کرده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: به خاطر برخی ادعاهای منابع طبیعی مشکلات مالکیتی برای مردم در برخی مناطق شهرستان‌های گناوه و دیلم ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی در وسط یک شهر و یا یک روستا ادعای مالکیت زمین‌ها و خانه‌هایی را می‌کند که سال‌ها در اختیار مردم بوده است، باید این مشکلات به صورت قانونی حل شود تا برای مردم نارضایتی ایجاد نشود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات طرح آبخیزداری دره امیری دیلم باید بررسی و رفع شود و اگر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد این کار انجام شود تا کشاورزان بتوانند از آب حاصل از آن بهره‌مند شوند.

وی خواستار برنامه‌ریزی صحیح و آینده‌نگری در اجرای طرح‌های آبخیزداری شد و ادامه داد: احداث سد شهید رئیس‌علی دلواری مشکلاتی را برای اراضی پایین دستی حله ایجاد کرده است.

جمیری تاکید کرد: اگر مطالعات درستی در زمینه احداث سد رئیس‌علی دلواری انجام می‌شد و طرح‌های آبرسانی پایین دستی به درستی اجرا می‌شد شاهد این مشکلات نبودیم.

وی خواستار اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور مدیریت سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شد و گفت: فرسایش خاک از معضلات مهم در شمال استان بوشهر است که باید با توسعه آبخیزداری از این مشکلات جلوگیری کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۳۶ درصد از شهرستان گناوه و ۳۸ درصد از شهرستان دیلم انجام شده که لازم است برای مطالعات جامع و کامل بودجه مناسبی تخصیص داده شود.

وی با اشاره به توقف انتقال آب از سد چم‌شیر برای اراضی کشاورزی گناوه و دیلم ادامه داد: توقعات مردم و کشاورزان منطقه این است که تصمیمات جدی تری در این خصوص اتخاذ شود.

نظرات بینندگان
یاسمن
|
-
|
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
شما بیاید حل کنید.قانونی یعنی حل نشدن جناب نماینده،چون قانون رو شماها به نفع خودتون وضع کردید .فردا اگر مدیر منابع طبیعی انجام داد میگید تخلف و باید دستگیر بشه.خود شما قبل از انتخابات خیلی قول دادید حالا برید انجام بدید.حرفای بی مورد  

 

 

آدم را دیوانه میکنه.خوشحالید یه حرف میزنید و انتشار میدید بدون عمل خب انجام بدید دیگه.
محمد
|
-
|
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
پانزده میلیاردتومان که سال 97 به ساخت سد دره امیری دیلم اختصاص یافت به کجا رسید
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر