يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۸۳۸
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: افزون بر ۳۰ هزار جلد کتاب از ابتدای سال به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید علی هاشمی روز سه‌شنبه در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر، افزود: از این میان ۱۸ هزار جلد کتاب در قالب چالش اهدای کتاب صورت گرفته است که از هفته کتاب در بوشهر آغاز شده‌است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: تعامل‌موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای ارتقای سطح مطالعه در این استان شکل گرفته است که در این راستا می‌توان به طرح "پنج‌شنبه‌های جهادی" اشاره کرد که کتابداران کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های مساجد به فعالیت مشترک می‌پردازند.

وی یادآور شد: در قالب این طرح، کتابداران با هدف تحرک و پویایی، کارمندان را دعوت به مطالعه کتاب‌های مختلف می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و هم‌اکنون ۱۷۰ کتابخانه کانونی در این استان فعال است.

علیرضا پولاد با اشاره به اجرای طرح شنبه‌های کتاب از اواخر آبان‌ماه در بوشهر، بیان کرد: در قالب این طرح هر شنبه امام جماعت مساجد یک کتاب مفید به نمازگزاران معرفی می‌کند و به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان آنان می پردازد که یکی از ظرفیت‌های مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی تاکید کرد: رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تقویت فعالیت‌های مسجدی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است و در این زمینه با همه نهادهای فرهنگی استان بوشهر همکاری می‌کند.

در پایان این نشست ۱۸۰ جلد کتاب به کتابخانه خلیج فارس بوشهر اهدا کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر