جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: رزمجو با بیان این که همه ی مسائل سمن ها در حیطه ی مسائل اجتماعی دور می زند، تاکید کرد: ملت اجازه ندهد ازشان سوء استفاده شود و باید جامعه ای بسازند که از درون دارای نشاط و ...
کد خبر: ۸۰۸۴
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: فرماندار شتستان معتقد است نقش جوانان در سازندگی و اعتلای کشور، نقشی بدیهی است و پیرامون آن سخنان زیادی گفته شده است.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در نشست آسیب شناسی و راهکارهای توسعه ی سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: قطعا پذیرش رهیافت ارتقایی در تدوین همه ی برنامه ها در انجام امور ساماندهی جوانان از سرمایه گذاری های اجتماعی به حساب می آید که موجبات توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه را فراهم می آورد و ما شکل بهینه ی آن را توسعه ی پایدار عنوان می کنیم. 

کمیته های تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان دشتستان تشکیل شود

وی با اشاره به ماده ی 41 قانون برنامه ی توسعه و ساماندهی امور جوانان ابراز داشت: متاسفانه در دولت قبل آنگونه که باید به امور جوانان توجه نشد ولی دولت تدبیر و امید با اعتقاد راسخی که به جوانان و نقش آنان در توسعه ی کشور دارد، بنا دارد از ظرفیت این نیروی ارزشمند جامعه استفاده بیشتری بکند.

دکتر زارع یکی از مهم ترین راه های افزایش مشارکت جوانان در امور کشور را ایجاد تشکل ها و استفاده از ساختارهای قانونی عنوان کرد و افزود: مطمئنا قشر جوان و حیطه ی جوانان مشکلات فراوانی دارند و حل این مشکلات با همکاری جوانان بهتر انجام خواهد شد.

[[{"fid":"5948","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":526,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

فرماندار دشتستان از فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور نیز خبر داد و از رییس ورزش و جوانان شهرستان خواست با کمک جوانان فعال، کمیته های تخصصی زیر گروه این ستاد را تشکیل دهند تا به طور گسترده فعالیت جوانان را شاهد باشیم.

وی تخصصی شدن سازمان های مردم نهاد و فعالیت مجدد سمن های تعطیل شده و راکد را نیز خواستار شد و افزود: ما علاقه داریم که سمن ها در فعالیت های فرهنگی وارد شده و امور را انجام دهند نه این که ادارات دولتی کارها را انجام دهند.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: کارشناسی را مخصوص سازمان های مردم نهاد دشتستان در فرمانداری مشخص کرده ایم که دوستان می تواند برای پیگیری امور و درخواست های خود به ایشان مراجعه کنند.

زارع اضافه کرد: در تمام کشورهای دنیا، سازمان های مردم نهاد خودگردان هستند ولی در کشور ما، نگاه دولت این است که ما مشوق فعالیت گسترده تر شما باشیم و تلاش می کنیم اگر شرایطی پیش بیاید برای کمک مالی، سمن هایی که مجوز قانونی دارند، کمک خواهند شد.

بنا نیست بشر را جبرا به راهی بکشانند

به گزارش خبرنگار فکرشهر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در جمع نمایندگان و روسای سمن های دشتستان با تشریح برخی ویژگی ها و برتری های دین اسلام و تشیع و مسئولیت مسلمانان ایران اسلامی در تبین این ویژگی ها در جهان، اظهار داشت: این مسئولیت سنگین را خدا بر همه ی امت های الهی و به خصوص امت ما واگذار کرده است.

[[{"fid":"5949","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":525,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

حجت الاسلام حسین رزمجو، انسان را طبق حکم خداوند، حاکم بر سرنوشت خود عنوان کرد و با اشاره به این که عرفان اسلامی، عرفان اجتماعی است و درک و شعور و فهم و بینش می خواهد، افزود: اگر قرار بود خداوند سرنوشت قومی را بدون خواست مردمش تغییر دهد، از همان ابتدا همه را مسلمان خالص می آفرید؛ ولی این گونه نیست و بنا هم نیست بشر را جبرا به راهی بکشانند بلکه ملت باید خودش تصمیم بگیرد.

وی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری 92 را بخشی از حاکمیت ملت بر سرنوشت خود عنوان کرد و افزود: کسی نمی تواند راه مردم را ببندد و اگر بناست این ملت مقتدر بماند و آرامش در آن حاکم شده و آسیب های اجتماعی اش را پیشگیری و درمان نماید، جزء با حضور ملت امکان پذیر نیست.

اندیشه و کار همه ی پیامبران اصلاحات بوده

رزمجو، اندیشه ی همه ی پیامبران الهی را برای اصلاحات عنوان کرد و گفت: افتخار کنیم که اصلاح طلب باشیم و در جهت رفع مشکلات جامعه گام برداریم و کاری به این مساله نداریم که عده ای به دلایل خاصی و برای رسیدن به قدرت با کلمات بازی می کنند.

وی اضافه کرد: ما کلمات بسیار زیبایی داریم که ممکن است به علت بد استفاده کردن معنایشان عوض شود و ما به آن ها کاری نداریم ولی کار پیامبران اصلاحات و رفع مشکلات بود.

حجت الاسلام رزمجو، با اشاره به سخنان امام حسین (ع) ابراز داشت: رهبر آزادگان جهان تنها علت حضورش در صحنه و شهادت خود و یارانش را، اصلاح امت جدش عنوان می کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر معنای اصلاحات را وسیع دانست و اضافه کرد: اصلاحات راه انبیا و ابی عبدالله است و ما باید افتخار کنیم که بتوانیم راه ابی عبدالله را برای اصلاح جامعه دنبال کنیم و راه آن هم فعال شدن و حضور کوچه به کوچه ی نخبگان و فرهیختگان در سازمان های مردم نهاد در جامعه برای ایجاد نظم اجتماعی و حاکمیت قانون و اصلاح امور می باشد.

[[{"fid":"5951","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی ابراز داشت: دولت تدبیر و امید در حال ارسال یک قانون بسیار محکم و قوی در قالب یک لایحه به مجلس می باشد که برای ریشه دار کردن سازمان های مردم نهاد و حضور مردم در صحنه است.

رزمجو با  بیان این که همه ی مسائل سمن ها در حیطه ی مسائل اجتماعی دور می زند و اصرار استاندار نیز در همین راستاست، تاکید کرد: ملت اجازه ندهد ازشان سوء استفاده شود و باید جامعه ای بسازند که از درون دارای نشاط و امید باشد و در دنیا نیز بتوانیم سرمان را بالا بگیریم و این جزء با فعال کردن سازمان های مردم نهاد با گروه های متخصص در زمینه های مخلف امکان پذیر نیست.

سمن ها باید مردم را به صحنه بیاورند

وی اضافه کرد: تشکل مردم نهاد باید کاری کند که دولت متوجه ی تاثیرگذاریشان شود.

این مسئول اظهار داشت: ما بیش از 1100 کانون مذهبی داریم که تنها در مراسمات مذهبی برنامه دارند در حالی که باید از این ظرفیت ها برای بهبود فرهنگ مردم استفاده کرد.

رزمجو پیرامون کسب مجوز سمن ها نیز گفت: به نظر می رسد در سال های قبل نمی خواسته اند مردم در صحنه حضور داشته  باشند و درخواست هایی بوده که دو سال برای گرفتن مجوز منتظر است در حالی که سمن ها سیاسی نیستند و قرار است مردم را به صحنه بیاورند و حوزه اش اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر بیش از 77 سازمان درخواست داده بودند که برخی مجوز گرفته اند و هفته ی آینده نیز در نشستی دیگر مجوزبرخی سمن ها صادر خواهد شد و خود درخواست دهندگان باید این مساله را پیگیری کنند و مشکلاتی که ایجاد می شود نیز راهکار دارد و بالاخره مجوز صادر خواهد شد.

برای ارائه ی خدمات به سمن ها آماده ایم

به گزارش فکرشهر، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: خوشحالیم که دولت تدبیر و امید بحث سمن ها را دوباره فعال کرده است.

[[{"fid":"5950","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

نادر آزاده افزود: هدف این نشست آسیب شناسی و ارائه راهکارهایی جهت فعال نمودن این سیستم با توجه به خلا چند ساله سمن ها در سال های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه و تاکیدات استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان مبنی بر فعال سازی سمن ها آمادگی خود را برای خدمت گذاری به آن ها اعلام می کنم.

جوانان به مسئولین بی اعتمادند

مشاور فرماندار دشتستان در بخش سازمان های مردم نهاد نیز گفت: در میان حاصل بررسی های ما در بخش آسیب شناسی سازمان های مردم نهاد، چند نکته وجود دارد که نخستین آن بحث اعتماد به مسئلین است که تحت تاثیر سال های گذشته بسیار سلب شده است.

محمد آقایان حسینی، 2 راهکار کاهش بی اعتمادی جوانان به مسئولین را نیز عنوان کرد و اظهار داشت: یکی این که آزادی های مشروع جوانان به آنان داده شود و حق قانونی و مشروعشان گرفته نشود و فضای اعتماد بین جوانان و نهادهای مدنی و دولت قوت بخشیده شود.

وی مشکل دیگر را وجود بی رغبتی بین جوانان عنوان کرد و گفت:  این بی رغبتی به علت نبود اشتغال است و حضور، فعالیت و نمود نهادهای مدنی در یک جامعه نیز انعکاس ضرورت های آن جامعه است.

آقایان حسینی فراهم شدن فضای حل مشکل اقتصاد را خواستار شد و اضافه کرد: موضوع مد نظر من این است که چطور نهادهای مدنی و جوانان می توانند در حل مشکل اشتغال کمک کنند.

وی در پایان، توجه به خصوصی سازی و اعتماد به نفس جوانان برای حل مشکل اشتغال در دشتستان را نیز یادآور شد.

[[{"fid":"5963","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":487,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

عمده مشکلات سازمان های مردم نهاد دشتستان

مسئول همیاران جوان دشتستان در این نشست به برگزاری انتخابات تعیین نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر در دی ماه اشاره کرد و گفت: از انجایی که در حال حاضر هیچ یک از سمن های دشتستان مجوز ندارند، نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند.

ارسطو قائدی افزود: نماینده ها نیز برای مدت 2 سال انتخاب می شوند و با این حساب تا دو سال آینده امکان حضور سازمان های مردم نهاد دشتستان در کانون منتفی خواهد بود و نیاز است برای این مساله راه حلی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، عدم صدور مجوز سمن ها، ابطال مجوزهای قبلی و عدم تمدید آن ها، کمبود منابع مالی و نداشتن بودجه و عدم حضور و پاسخگویی مسئولین به سمن ها از جمله مشکلاتی بود که توسط نمایندگان سازمان های مردم نهاد دشتستان مطرح شد.

نشست آسیب شناسی و راهکارهای توسعه ی سازمان های مردم نهاد دشتستان با حضور نمایندگان سمن های دشتستان و به همت اداره ورزش و جوانان دشتستان و فرمانداری شهرستان شامگاه امشب، سه شنبه، 18 آذرماه برگزار شد.

[[{"fid":"5952","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5953","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5954","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5955","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5956","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5957","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5958","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5959","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5960","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5961","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5962","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5964","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر