سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۹۱۵
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با بیداری مسلمانان و ایجاد اتحاد و همدلی در بین آنها گروه‌های مقاومت را فعال و آنها را برای مبارزه با دشمن مصمم کرد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت را استحکام بخشید که از آن جمله فعال سازی گروه مقاومت حشد الشعبی عراق برای دفاع از تمامیت آن کشور بود.

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با طرح پیگیری استراتژی دفاع از حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توانست کانون‌های مقاومت را تشکیل و بر دشمنان فایق آید.

گراوند اضافه کرد: شهید سلیمانی با ارتباط عمیق قلبی که بین گروه‌های مقاومت در منطقه ایجاد کرد توانست در کشورهای اسلامی چون سوریه، لبنان، عراق و بسیاری از کشورها سبب بیداری ملت ها شود و آنان را مصمم به استقامت و پایداری در مقابل ترفندها و بدخواهی‌های دشمنان و دنیای استکبار کند.

وی ادامه داد: این سردار شهید توانست شکست‌های سنگینی را بر دشمنان به ویژه استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی وارد و از ملت‌های اسلامی دفاع کند و شکست گروه‌های داعش و القاعده و سلفی‌ها نمونه ای از نقش آفرینی این شهید بزرگوار است.‬

استاندار بوشهر یادآورشد: شهید حاج قاسم سلیمانی چه در زمان دفاع مقدس و چه زمانی که فرماندهی لشکر ثارالله را عهده دار بود و در شرق کشور نقش آفرینی داشتند‫ به سان سربازی جان بر کف نه تنها در تامین امنیت ایران که در ایجاد و حفظ امنیت منطقه ای نقش آفرین بود.

به گفته گراوند، شهید سلیمانی سرداری طراح، خوش فکر، جنگاوری نترس و بی باک بود و با دوستی و همدلی با تمام مردم ایران و قشرها و گروه‌های مختلف توانست موجب انسجام و اتحاد ملی شود و محبت همه مردم را به خود جلب کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تبعیت از ولی امر مسلمین جهان تمام عمر شریف خود را نثار امنیت و آسایش مردم ایران کرد و ترفندها و خصومت‌های دشمنان را با تدبیر  و حضور به موقع خنثی و مرتفع می‌کرد.

‬وی بیان کرد:  احترام به دیگران ، پرهیز از خودنمایی و خودخواهی، تلاش برای خدمت به خلق و خودداری از تضییع حقوق دیگران از جلوه‌های بارز شخصیتی آن سردار شهید بود.

گراوند اضافه کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی به هنگام ارتباط با پروردگار خویش در کمال خشوع و تواضع، در هنگام گرفتاری مردم چون نیرویی خدوم در کنار مردم و در هنگام رزم و مبارزه با دشمنان جنگاور و بی باک بود.

وی افزود: ‫سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی از تربیت یافتگان مکتب بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مرید رهبر معظم انقلاب بود و  ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام به نحوی بود که مهر او  را در دل دوستان و خوفش را در دل دشمنان و ابهتش را در چشم‌ها متجلی می ساخت.‬

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المنهدس از فرماندهان مقاومت، پس از عمری مجاهدت بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.   
شیوع ویروس کرونا که جهان را درگیر خود کرده، باعث محدودیت در برگزاری اجتماعات و برنامه های مردمی شده است و اغلب آیین های سالگرد این شهید  در فضای مجازی برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر