يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۱۴۵
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲

فکرشهر: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: هشت اثر از صنعتگران این استان پس از مرحله اول داوری، به بخش نمایشگاهی مسابقه ملی طراحی صنایع دستی راه یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، لیلا رحیمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: آثار راه یافته صنعتگران بوشهری به این نمایشگاه در رشته‌های نساجی سنتی، خوس‌دوزی و شک‌بافی است که در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار با محوریت رشته‌های احیا شده و در حال فراموشی برگزار شده‌است و به طراحی مبتکرانه و حفظ صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی و بومی مناطق مختلف کشور پرداخته است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: آثار ۶۲ رشته در حال فراموشی، در این رویداد به نمایش گذاشته‌ شدهاست.

 رحیمی یادآور شد: فراخوان برگزاری این مسابقه و نمایشگاه در مردادماه سال جاری در سطح ملی به هنرمندان سراسر کشور اطلاع‌رسانی شده بود.

وی گفت: این نمایشگاه در موزه ملی ایران برگزار شده‌است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم اکنون ۱۰ رشته بومی صنایع دستی در استان فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر