دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر رصدخانه استان بوشهر از راه‌اندازی 18 انجمن نجوم در استان بوشهر خبر داد.به گزارش فکرشهر، حسن باغبانی در آیین گشایش فعالیت انجمن نجوم آبپخش اظهار داشت: انجمن نجوم استان بوشهر در چند سال اخیر فعالیت‌های ارزشمندی داشته و حجم و کیفیت فعالیت‌های این انجمن روز به روز بهتر شده است.
کد خبر: ۸۱۲۰
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: مدیر رصدخانه استان بوشهر از راه‌اندازی 18 انجمن نجوم در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حسن باغبانی در آیین گشایش فعالیت انجمن نجوم آبپخش اظهار داشت: انجمن نجوم استان بوشهر در چند سال اخیر فعالیت‌های ارزشمندی داشته و حجم و کیفیت فعالیت‌های این انجمن روز به روز بهتر شده است.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های انجمن نجوم مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدواریم با همکاری مسئولان به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر رصدخانه استان بوشهر با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی این رصدخانه خاطرنشان کرد: با تلاش و فعالیت صورت گرفته، رصدخانه مهر استان بوشهر از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و در بحث ستاره‌شناسی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام می‌دهد.

باغبانی تصریح کرد: این رصدخانه را مرکز فعالیت‌های نجومی استان قرار داده‌ایم و در حال حاضر رصدخانه  استان بوشهر فعال‌ترین مرکز فعالیت‌های نجومی کشور است.

مدیر رصدخانه استان بوشهر از راه‌اندازی 18 انجمن نجوم در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طی 4 سال گذشته تاکنون 17 انجمن نجوم در سطح استان فعالیت داشته که با افتتاح انجمن نجوم آبپخش به 18 انجمن افزایش یافته است.

وی یادآور شد: گسترش فعالیت‌های انجمن به ویژه در بین دانش‌آموزان و دانشجویان مورد تاکید و توجه قرار دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر انجمن نجوم استان بوشهر گفت: در واقع عمده فعالیت‌های نجومی ایران به شکل آماتوری است و امیدواریم تا چهار سال آینده که رصدخانه ملی ایران در کوه‌های کاشان افتتاح شود، فعالیت‌های نجومی در ایران به سمت حرفه‌ای شدن برود.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر