جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۲۸۷
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: برای نخستین بار تست تشخیص سریع ویروس کرونا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان انجام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد آخوندی افزود: در اجرای برنامه کنترل و مدیریت اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید سلیمانی )، ۶ تیم رهگیری ایجاد شده‌است که مراقبان و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت در قالب تیم‌های رهگیری به منازل مردم مراجعه و آزمایش تشخیص سریع کرونا را انجام می‌دهند.

وی افزود: آزمایش شهروندان با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و داوطلبان جمعیت هلال احمر و همکاری اعضای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف بیماریابی، شناسایی زودهنگام و مراقبت‌های بموقع از بیماران احتمالی پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: با گذشت ۲ هفته از شروع طرح ۱۷ نفر از افراد در معرض تماس مستقیم با بیمار کووید ۱۹ شناسایی و از همه آنها آزمایش تشخیص سریع کرونا انجام و یک نفر مورد مثبت شناسایی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: اجرای صحیح این طرح در تثبیت وضعیت زرد شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا و مهار بیماری کووید ۱۹موثر است که باید همه مسئوولان سازمان‌ها، تشکل‌های دولتی و مردمی و نیز شهروندان در اجرای طرح کمک کنند.

آخوندی افزود: زمان جواب‌دهی این آزمایش ۲۰ دقیقه پس از انجام تست است و در صورتی که نتیجه آن مثبت باشد ضمن ارایه خدمات مراقبتی و آموزشی از بیمار درخواست می‌شود که دوران نقاهت را در قرنطینه خانگی سپری کند و به طور مستمر حضور بیمار در قرنطینه توسط تیم‌های رهگیری و نظارت رصد می‌شود.

وی بیان کرد: اگر مبتلایان به کرونا در شهرستان زود شناسایی و قرنطینه شوند و از ارتباط آنها با سایر افراد جلوگیری شود، این امر مهم در قطع زنجیره انتقال کرونا کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر