يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۵۶
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: کارشناس زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از شهریور امسال تا کنون بیش از هزار و ۸۰۰ زنبوردار مهاجر از اقصی نقاط کشور به استان بوشهر کوچ کرده‌اند که این میزان کم سابقه بوده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، فرید صادقی زاده بیان کرد: زنبورداران مهاجر هر ساله در دو مرحله وارد استان بوشهر می‌شوند که مرحله اول کوچ با هدف تولید و برداشت عسل کُنار است و از اواسط شهریور هر سال صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرحله دوم کوچ نیز به طور معمول بعد از اولین بارندگی در استان آغاز می‌شود و با هدف زمستان گذرانی، تولید مثل، تکثیر جمعیت زنبور عسل و تولید بچه کندو است و تا آخر سال ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به کوچ بیش از ۱۸۰۰ زنبوردار مهاجر به استان از شهریور ماه تا کنون، با کم سابقه خواندن این میزان کوچ گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال تعداد زنبورداران مهاجر از دو هزار نفر بیشتر شود.

وی عنوان کرد: زنبورداران مهاجر بعداز تکثیر جمعیت زنبور عسل، در بهار سال بعد به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول از اوایل بهار همراه با بچه کندو‌های تولید شده به استان مبدا برمی‌گردند و گروه دوم آن‌هایی هستند که تا اواخر بهار در استان می‌مانند و عسل بهاره تولید و بعد از برداشت آن کوچ می‌کنند.

صادقی زاده گفت: طبق دستور‌های موجود، تمام زنبورداران مهاجر قبل از کوچ به استان موظف به دریافت نامه کوچ و گواهی سلامت زنبورستان از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان مبدا هستند. همچنین زنبورداران بعد از ورود به استان نیز باید مجوز اسکان دریافت کنند تا تداخلی در حریم سایر زنبورستان‌های بومی و مهاجر صورت نگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر