جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۶۹
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در آئینی مجازی با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پو در این مراسم گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره زنده نگهداشتن نام و یاد دکتر حسین جلال‌پور، غزل‌سرای فقید جنوب کشور است که در غزل راه و رسم نویی را بنیان گذاشت.

حسن فرهادی اضافه کرد: از دیگر اهداف این رویداد همچنین می‌توان به شناسایی استعدادهای تازه‌نفس و جدید در حوزه غزل و تقویت بنیه غزل پیشرو و آوانگارد اشاره کرد.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا، بیان کرد: آئین پایانی این رویداد به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت مجازی برگزار شد و نتوانستیم به‌صورت حضوری پذیرای شاعران، منتقدان و پژوهشگران مطرح کشور باشیم.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور اضافه کرد: در این دوره همانند تمامی جوایز معتبر ملی و بین‌المللی نشان جایزه در هر بخش تنها به یک نفر تعلق می‌گیرد. البته به تمامی نامزدهای بخش نهایی لوح یادبود و هدیه اهدا خواهد شد.

فرهادی با اشاره به اینکه هیچ نهاد دولتی یا خصوصی از این رویداد معتبر ملی حمایت مالی نکرد ادامه داد: ما هم تاکید داشتیم که استقلال جایزه حفظ شود.

در بخش پژوهش با رأی هیئت داوران متشکل از اسماعیل امینی، رضا معتمد و قربان ولئی اثر پژوهشی مهرداد زارعی با عنوان «غزل فرم؛ ریشه‌ها و ویژگی‌ها» به‌عنوان اثر برگزیده این بخش معرفی شد.

هیئت داوران بخش غزل و مجموعه‌غزل‌های منتشرشده (شامل طاهره خنیا، صالح سجادی، حسن صادقی‌پناه، مجید معارف‌وند و حمیدرضا وطن‌خواه) در بخش غزل، اثر ساجده جبارپور ماسوله و در بخش مجموعه‌غزل‌های منتشرشده، «جزیره لیلی» سروده زینب چوقادی (نشر فصل پنجم) را به‌عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر