جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: همه اسناد و مقدمات سفر استانی رییس جمهوری به این استان فراهم شده است و آمادگی کامل برای میزبانی این سفر را داریم.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری عصر سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: در تقدم و تاخر سفر استانی رییس جمهوری اصراری نداریم و هر تاریخی برای انجام این مهم تعیین شود، آمادگی کامل در این استان وجود دارد. وی با اشاره به طرح توسعه ای نیروگاه های اتمی در بوشهر بیان کرد: ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر در قالب تفاهم نامه با روس ها قطعی شده است اما دونیروگاه دیگر هنوز قطعی نیست. 
کد خبر: ۸۲۵۳
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: همه اسناد و مقدمات سفر استانی رییس جمهوری به این استان فراهم شده است و آمادگی کامل برای میزبانی این سفر را داریم.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری عصر سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: در تقدم و تاخر سفر استانی رییس جمهوری اصراری نداریم و هر تاریخی برای انجام این مهم تعیین شود، آمادگی کامل در این استان وجود دارد. 

وی با اشاره به طرح توسعه ای نیروگاه های اتمی در بوشهر بیان کرد: ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر در قالب تفاهم نامه با روس ها قطعی شده است اما دونیروگاه دیگر هنوز قطعی نیست. 

استاندار بوشهر ادامه داد: برای تربیت و تامین هشت هزار نفر نیروی مورد نیاز این نیروگاه ها تفاهم نامه با سازمان انرژی اتمی و فنی حرفه ای برای مدت دو سال امضا شده است که زمینه اشتغال این افراد برای پروژه های جدید نیروگاه اتمی در بوشهر حاصل می شود. 

سالاری با بیان ارتقای ردیف های بودجه ای استان بوشهر در مقایسه با سال گذشته گفت: سرجمع اعتبارات استانی، دو درصد نفت، طرح های سفر مقام معظم رهبری، تبصره 22، مدیریت بحران ، ارزش افزوده و بودجه ملی در سال 92 شش هزارو 190 میلیارد ریال مصوب شده بود که از این رقم چهار هزارو 770 میلیارد ریال محقق شد. 

استاندار بوشهر افزود: این درحالی است که در سال جاری تاکنون از مجموع 11هزار و720 میلیارد ریال اعتبارات مصوب، هشت هزار و370 میلیارد ریال پرداخت شده است. 

وی اظهارداشت: با افزایش اعتبارات برای همه شهرداریها، دهیاری ها و دستگاههای اجرایی دو برابر پارسال تاکنون اعتبار اختصاص یافته است. 

سالاری ادامه داد: درشش ماه نخست سال کار تبادل موافقت نامه ها صورت می گیرد اما در هفته های اخیر عملیات اجرایی پروژه های مختلفی در شهرستان های استان بوشهر رونق گرفته است. 

وی گفت: دو هزارو 789 پروژه در استان بوشهر برای دریافت اعتبار وجود دارد که برخی از آنها به بهره برداری رسیده اند اما تسویه مالی انها هنوز مانده است که در مجموع دو هزار میلیارد ریال مطالبه دارند. 

استاندار بوشهر با اشاره به مطالبه سه هزار میلیارد ریالی یپمانکاران این استان از طرح های در دست ساخت افزود: برای یکهزارو 524 پرژوه فعال باقیمانده نیز شش هزارو 470 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد که بخش عمده آنها مربوط به مطالبات پیمانکاران است. 

وی اظهارداشت: مجموع مطالبات پرژوه های جاری و تمام شده 10 هزارمیلیارد ریال بود که خوشبین هستیم با پرداخت ها این رقم در سالجاری به سه هزار میلیارد ریال برسد و در سال آینده به هزار میلیارد ریال تقلیل یابد. 

سالاری اضافه کرد: اعتبار طرح های سفر رهبر معظم انقلاب به عسلویه استان بوشهر نیز در سال 91 در مجموع 280 میلیارد ریال، سال گذشته 310 میلیارد ریال و امسال یکهزارو 150 میلیارد ریال تخصیص یافته است. 

وی گفت: در حالی که دستگاههای اجرایی استان بوشهر از محل بودجه ملی در سال 91 مبلغ 380 میلیارد ریال و پارسال 920 میلیارد ریال جذب شده بود امسال این رقم به یکهزارو 830 میلیارد ریال رسیده است. 

استاندار بوشهر افزود: مصوبه منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر در دولت تصویب شده است اما هنوز به مجلس ارسال نشده با این وجود مصوبه مشکلی ندارد که باید همه بخش ها زمینه تحقق این مطالبه مردمی را فراهم کنند. 

وی یادآورشد: با تصویب منطقه آزاد در مجلس به دولت اجازه ایجاد آن در استان بوشهر داده می شود ولی محدوده جغرافیایی آن مشخص نمی شود ضمن اینکه منطقه آزاد برای کارکرد موفق، باید ساحلی در نقطه صفر مرزی و بندری باشد که پس از مصوبه مجلس این مهم قابل طرح است . 

سالاری با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری برای استان بوشهر تاثیر گذار است گفت: برای اینکه چطور از این امکان استفاده شود نیازمند مشارکت و اظهار نظر همه صاحبان فن هستیم که دراین ارتباط نشست هم اندیشی با حضور استادان دانشگاه و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد. 

استاندار بوشهر افزود: مصوبه هیات دولت برای ایجاد منطقه آزاد در کارگروه تخصصی، شورای عالی مناطق آزاد و هیات وزیران در سه ماه گرفته شد و موافقت مجلس با این مصوبه نیز به کمک، تعامل و همدلی جمعی بستگی دارد. 

وی در مورد پرژوه راه آهن بوشهر - شیراز گفت: مصوبه ترک تشریفات آن با فاینانس چینی ها و مشارکت شرکت ایرانی انجام شده است. 

سالاری بااشاره به اینکه رونق فعالیت های تجاری برای استفاده از ظرفیت های موجود از سیاست های مدیریت ارشد استان بوشهر است یادآورشد: سه مصوبه با تخصیص اعتبار سه هزارو200 میلیارد ریال برای توسعه بندر بوشهر در کرانه جزیره نگین، پایانه تخصصی و یک پرژوه دیگر با حضور معاون وزیر راه رسیمت یافته است و پیش بینی می شود بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز شود. 

استاندار بوشهر توسعه محورهای ارتباطی را از زیرساخت های توسعه ای عنوان کرد و ادامه داد: بزرگراه بوشهر - شیراز در قالب چهار بانده کردن جاده فعلی در دستور کار است و پیمانکار اجرای قطعات باقیمانده این پروژه در حوزه استان بوشهر از دالکی تا کنارتخته تا پایان امسال انتخاب و به مدت دوسال اجرایی خواهد شد. 

وی گفت: آزاد راه بوشهر - شیراز نیز نیازمند تامین اعتبار است که وزارت راه و شهرسازی برای تامین 30درصد اعتبار این پروژه مشارکت می کند و مابقی از طریق مشارکت بخش خصوصی و بانک ها باید تامین شود. 

سالاری از عزم مدیریت ارشد استان بوشهر برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح مصوبه هیات مدیره شرکت های معتبری گرفته شده است. 

وی گفت: زیرساخت های لازم برای گردشگری در بوشهر به عنوان مرکز این استان کافی نیست که پروژه ای مهم در کنار بزرگراه امام علی (ع) بزودی توسط بنیاد مسکن به عنوان دستگاه مجری با اعتبار اولیه 50 میلیارد ریال آغاز خواهد شد. 

استاندار بوشهر تعامل با اهل فرهنگ و هنر را زمینه ساز پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: از جمله کارهای تحقق این مهم اختصاص و بازسازی عمارت علوی با اعتبار چهار میلیارد ریال است که بجد دنبال می شود. 

سالاری یادآورشد: توجه به وزرش برای پرکردن اوقات فراغت و توسعه پایدار از دیگر سیاست های مدیریت ارشد استان بوشهر است که برای این مهم در همه روستاهای بالای یکهزار نفر سالن یا زمین ورزشی احداث می شود. 

وی به رونق گمرکات و بنادر استان بوشهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان واردات کالا در هشت ماه امسال نبست به مدت مشابه سال گذشته از رشد 39 درصدی برخوردار است. 

استاندار بوشهر بااشاره به آتش سوزی ساختمان مرکزی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: هنوز علت وقوع این حادثه در دست بررسی است. 

وی یادآورشد: به دلیل حساسیت موضوع با معاون اول رییس جمهوری، وزیر نفت و سازمان مدیریت بحران برای ارتقای امکانات و تجهیزات مقابله ای مذاکره شده است زیرا این اتفاق درمقیاس پارس جنوبی نشان داد که آمادگی کم است که مجموع نفت و استان بوشهر باید برای آمادگی بیشتر در اتفاقات مشابه خود را تقویت کنند. 

سالاری عملکرد مجموعه مدیران استان بوشهر را خوب توصیف کرد و گفت: این افراد افزون بر تجربه کافی سیاست های دولت تدبیر و امید را نیز باور دارند با این وجود یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران جذب اعتبارات ملی است. 

استاندار بوشهر افزود: تعامل با کشور قطر که از سیاست های مدیریت ارشد دولت در این استان است باتوجه به سفر معاون وزیر امور خارجه کشور یادشده در شهریور در تهران مباحث مربوط به بوشهر نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی یادآورشد: در استان بوشهر نیز مقرر شده است نماینده ای از اتاق بازرگانی به عنوان نماینده استان معرفی تا فضای لازم برای اجرایی شدن تفاهم نامه را فراهم کند. 

سالاری موضوعات مربوط به روستاهای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر را قصه چهل ساله دانست و گفت: در سفر وزیر اطلاعات به استان این موضوع برای طرح در شورای امنیت ملی برای تصمیم گیری در جابه جایی یا تثبت وضعیت موجود با حفظ حقوق مردم بررسی شد. 

وی در پاسخ به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرافزود: ارشاد اسلامی مجری سیاست های دولت است و تعامل با اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر نیز امری ضروری است. 

سالاری کاهش بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی جدید را از دغدغه های مهم مدیران استان بوشهر عنوان کرد و یادآورشد: فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار نیازمند فرایند و رونق اقتصادی است که زمینه های تحقق آن در دستور کار قرار دارد. 

استاندار بوشهر ادامه داد: سیاست ایجاد منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، تعامل با سازمان انرژی اتمی و نفت، راه آهن و آزاد راه برای رونق اشتغال است. 

به نوشته ی ایرنا، سالاری گفت: فضای همدلی و کمک به مسیر توسعه و پیشرفت در استان بوشهر فراهم است که این امر رسالت ما را برای خدمت و اجرای سیاست های دولت سنگین تر می کند. 

وی مطالبه گری را حق همه مردم دانست و افزود: فضای آرامش و اظهارنظر آزاد، ارایه نقد و پیشنهاد در فضای و شرایط منطقی نیاز اولیه رشد و توسعه هر جامعه ای است. 

استاندار بوشهر یادآورشد: هیچ وقت در صدد محدود کردن هیچ رسانه ای بر نیامده ایم و نسبت به نظرها، پیشنهادها و نقد ها بی تفاوت نیستیم و و با لحاظ در برنامه ها پیگیری لازم انجام می شود طوری که پیگیری منصفانه، عادلانه و مجدانه در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد. 

وی گفت:همه تلاش ما این است که درحوزه برنامه ریزی نظر حداکثری جامعه گرفته شود که یکی از شیوه ها و مکانیزهای تحقق این مهم انجام سفرهای شهرستانی و بخشی است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر