دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۸۹۱
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهرگفت: در فصل آبی امسال از مهرماه تاکنون ۱۵۳ میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده که بیشتر آن‌ها در شمال استان بوده و در جنوب استان بارش‌های قابل توجهی نداشته‌ایم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی از کاهش میزان بارش باران در سال آبی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ نسبت به سال آبی گذشته خبر داد و بیان کرد: سال قبل تا ۶ بهمن‌ماه ۲۹۵ میلیمتر باران در استان بوشهر باردیده بود که امسال این میزان به ۱۵۳ میلیمتر رسیده است.

وی کاهش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در استان بوشهر نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و افزود: بارش باران استان بوشهر بر اساس آمار بلند مدت که ۱۷۳ میلیمتر است امسال تاکنون ۱۱ درصد کاهش داشته است.

محمدی با بیان اینکه بارش باران امسال بیش‌تر در شمال استان بوشهر و در گناوه و دیلم بود گفت: کاهش بارش باران به ویژه در نقاط جنوبی نگرانی و دغدغه‌هایی برای کشت محصولات ایجاد کرده که تجهیز به آبیاری نوین امری مهم و ضروری در عرصه کشاورزی است.

وی با تأکید بر توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و آشامیدنی افزود: کاهش میزان بارش باران نگرانی کننده است که باید در این راستا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های نوین آبیاری شود.

محمدی میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری دشتستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر