جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۱۱۲
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: بازارچه صنایع‌دستی مبارکی بوشهر با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بافت تاریخی این شهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، این بازارچه با مشارکت بخش خصوصی، در عمارت مبارکی بافت تاریخی شهر بوشهر، با مساحت ۶۶۵ مترمربع ایجاد شده است.

عمارت مبارکی یکی از بناهای شاخص و ثبتی بافت قدیم بوشهر است که با اعتباری افزون بر ۴۱ میلیارد ریال مرمت و تجهیز شده است.

کارگاه‌های تولید، عرضه و فروش صنایع‌دستی در این بازارچه همزمان فعال است و با راه‌اندازی آن، برای ۳۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه افتتاح و بازدید از این بازارچه بر حمایت همه‌جانبه دولت تدبیر و امید از هنرمندان صنایع‌دستی  تأکید کرد.

او همچنین گفت: بافت تاریخی بوشهر، بافت زیبا و درون‌گرایی است و باید به طور مشارکتی با حضور مردم احیا شود.

وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: این بافت، نسبت به بافت فلات مرکزی ایران، از حیث معماری از جذابیت بیشتری برخوردار است.

مونسان عنوان کرد: سال آینده از محل اعتبارات بازآفرینی، اعتباری را برای احیای بافت‌های تاریخی در نظر گرفته‌ایم.

محور‌های گردشگری بافت تاریخی بوشهر در سه کیلومتر مرمت و ساماندهی شده و در جریان این کار، عملیات کف‌سازی، جداره‌سازی و مرمت بنا‌های واقع شده در این محدوده، انجام گرفته است.

میزان سرمایه‌گذاری برای این طرح بیش از ۲۵۰میلیارد ریال بوده است که با ساماندهی این مسیر برای ۶۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

نورپردازی، اجرای مبلمان شهری، ساماندهی فاضلاب بافت قدیم، تثبیت برخی بنا‌ها و همچنین زیباسازی دیواره‌های طول مسیر از دیگر اقدامات عملیاتی در اجرای این طرح بوده است که فاز دوم این طرح اکنون فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر