يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۸۸
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: بیش از ۱۴۰ هزار نفر سفیر سلامت خانوار در قالب برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت استان بوشهر فعال هستند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۱۴۰ هزار نفر سفیر سلامت خانوار و افزون بر هزار و ۷۰۰ نفر رابط سلامت محله در قالب برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» فعال و در حال طی دوره‌های آموزشی هستند.

حمیدرضا رصافیانی افزود: برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت باهدف توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در مراقبت از خود و جامعه و همیاری و مشارکت جمعی و با تربیت سفیران سلامت و رابطان سلامت محله اجرا می‌شود.

او عنوان کرد: در این برنامه رابطان و سفیران سلامت در سه حیطه ارتقاء سلامت و پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی در قالب ۲۲ عنوان بسته آموزشی، با مشارکت مربیان آموزش می‌بینند و به خانواده خود و سایر خانوار‌ها منتقل می‌کنند.

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در پی ابلاغ اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» از طرف وزیر بهداشت در سال کنونی و برای اجرای قوی و مؤثر این برنامه، کارکنان گروه آموزش و ارتقای سلامت در دوره‌های توانمندسازی شرکت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر