جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۹۶۶
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: مدیرصندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: با متناسب سازی حقوق بازنشستگان حقوق ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه تحت پوشش این صندوق در این استان ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر، داریوش کشتکار روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بالاترین میزان افزایش حقوق بازنشستگان استان بوشهر مربوط به یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: با احتساب همسان سازی ابتدای سال در مجموع ۸۰ درصد در سال جاری به حقوق بازنشستگان استان بوشهر اضافه شده‌است.

کشتکار اضافه کرد: به تازگی نیز با تلاش صورت گرفته حقوق بازنشستگان شرکت مخابرات و اعضای غیر هیات علمی دانشگاه‌ها متناسب سازی شد و به این صورت کل پرداختی به بازنشستگان هر ماه در استان بوشهر به  بیش از ۹۰ میلیارد تومان رسید.

وی یادآور شد: این درحالی است که در سال گذشته ماهانه ۴۷ میلیارد تومان حقوق به حساب بازنشستگان این استان واریز می‌شد.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر ادامه داد: در اجرای سیاست‌های مدیر عامل صندوق مبنی برتقویت قدرت خرید بازنشستگان با عنوان "طرح‌های یاری" از ابتدای سال تاکنون ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات شامل وام ضروری، ازدواج، تسهیلات خرید اعتباری سهام و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به هفت هزار و ۴۰۰  بازنشسته پرداخت شده‌است.

کشتکار اظهار کرد: آخرین مرحله‌ ثبت نام وام ازدواج در سال جاری از ۲۵ بهمن از طریق سایت www.sabasrm.ir  آغاز و تا ۸ اسفندماه ادامه دارد.

وی یادآور شد:  ۱۳هزار و ۱۰۰ نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر مشترک این صندوق هستند که پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش میزان حقوق بازنشستگی ناشی از متناسب سازی که طرح دائمی شدن آن با همکاری دولت، در مجلس شورای اسلامی دردست بررسی است سال آینده یکهزار و ۵۰۰ نفر از کارمندان این استان به جرگه بازنشستگان بپیوندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر