يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۰۴۳
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مواجه‌ایم همچنین تجمع مسافرین و عدم استفاده از ماسک در شهرهای ساحلی مشهود است.

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با افزایش موارد بستری در کشور خوشبختانه استان بوشهر هنوز وارد سیر صعودی خیلی شتاب‌دهنده نشده است.

وی در مورد افزایش موارد مثبت در استان بوشهر بیان کرد: در هفته اول بهمن‌ماه ۱۹۲ مورد مثبت شناسایی‌شده که در این هفته به ۴۴۴ مورد افزایش‌یافته و در طول این مدت در تعداد موارد بستری یک سیر افزایشی داشته‌ایم که اکنون به عدد ۳ رقمی در موارد مثبت بستری رسیده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در مورد جهش گونه‌های جدید این بیماری اظهار کرد: تاکنون ۳ گونه مختلف از این ویروس شناسایی‌شده از جمله برزیلی، آفریقایی و انگلیسی که مورد انگلیسی وارد کشور شده است و متأسفانه استان‌های مختلفی درگیر شده‌اند.

مورد انگلیسی در استان یافت نشد

 خواجه‌ئیان بابیان اینکه هنوز مورد انگلیسی در استان بوشهر یافت نشده است، خاطرنشان کرد: عمده نگرانی ما از این بیماری جدید این است که اگر گردش آن سرعت بگیرد و با توجه به تهاجمی‌تر بودن این ویروس نسبت به سوش قبلی اپیدمی ایجاد خواهد شد که متأسفانه بیشتر رده سنی پایین را درگیر می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورت کنترل نکردن شرایط کنونی یک اپیدمی جدید ایجاد خواهد شد و ما با یک ویروس جدید روبرو می‌شویم که بسیار تهاجمی‌تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اعلام آمادگی بیشتر سیستم درمان استان اظهار کرد: در صورت امکان از انواع تجمعات کاسته شود و از برگزاری هر نوع مراسم اعم از شادی یا عزاداری جلوگیری گردد چون به دلیل هم‌جواری شهرهای شمالی استان بوشهر با استان خوزستان و با توجه به تغییر رنگ‌بندی شهرهای استان خوزستان، می‌تواند زنگ خطری برای استان بوشهر محسوب شود.

راهی جز رعایت پروتکل‌ها نیست

خواجه‌ئیان بابیان شروع واکسیناسیون در استان بوشهر گفت: با وجود اینکه ایمن‌سازی در استان بوشهر شروع‌شده ولی تا زمانی که ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد جامعه ایمن نشده باشند نمی‌توان زنجیره انتقال بیماری را کم کرد.

وی افزود: در صورتی که ۲۰ الی ۳۰ درصد افراد جامعه واکسینه شوند ما باید حداقل به مدت یک سال دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

دکتر خواجه‌ئیان تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بین سه الی چهار هفته دیگر شاهد شرایط پیچیده و دشواری خواهیم بود که امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی این اتفاق رخ ندهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر