سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۴۰۷
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: رئیس اداره منابع آب شهرستان جم گفت: بیش از ۱۲۰هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان در سال جاری از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حسین طهماسبی به رسانه ‏ها اعلام کرد: آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها یکی از اقدامات پیشگیرانه در راستای مدیریت سیلاب است که در همه‌ ایام سال اجرای آن ضروری است.

وی بیان کرد: دخل و تصرف در مسیر طبیعی سیلاب به منظور هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت و ساز خانه و باغشهر، ایجاد واحدهای تجاری و توسعه کشاورزی ممنوع بوده و این امر به طور صریح در قانون جرم انگاری شده است.

طهماسبی ادامه داد: این تصرفات تنها منافع کوتاه مدت عده ای اندک را تامین می کند اما در صورت وقوع سیلاب، خسارات جبران ناپذیری را به همه ساکنین مناطق پیرامونی این رودخانه وارد خواهد کرد.

وی شهرستان جم را دارای شرایط خاص جغرافیایی معرفی کرد و گفت: باتوجه به ساختار کوهستانی شهرستان جم، مناطق مستعد وقوع سیلاب زیادی در این شهرستان قرار دارد و هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه و آبراه ها چه در محدوده های شهری و چه در خارج از شهرها، احتمال وقوع سیل را تشدید خواهد کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم تصریح کرد: در همین راستا در یک هفته اخیر بیش ۶۱هزار و ۵۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه ها و آبراه های این شهرستان آزاد سازی شد.

طهماسبی افزود: این فرآیند در طول سال ادامه داشته و از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۳۹ مورد عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه به مساحت بیش از ۱۲۰هزار مترمربع در شهرستان جم انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر