يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۶۳۶
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توجه خاص به اقلیم استان بوشهر گفت: طرح کشت گیاهان سازگار با آب و هوای استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند عصر پنجشنبه در مراسم کشت گیاه بومی مورینگاه ویژه آب و هوای استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای توسعه کشت گیاهان سازگار با آب و هوای این استان صورت گرفته است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر دارای اقلیمی گرم و خشک است و در صورتی که روی گونه‌های گیاهی ویژه این اقلیم کار نشود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم بود.

استاندار بوشهر تأمین آب را یکی از موضوعات مهم در استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در توسعه گیاهان و گسترش فضای سبز باید نگاه ویژه‌ای به تأمین آب مورد نیاز داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مقابله با کم‌آبی و کشت گونه‌های سازگار با اقلیم استان بوشهر بیان کرد: در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر کارهای خوبی صورت گرفته است که باید از ظرفیت دانشگاه به خوبی استفاده شود.

گراوند با تاکید بر استفاده از گونه‌های گیاهی تولید شده برای توسعه فضای سبز و جنگلی افزود: امید می‌رود با استفاده از گونه‌های گیاهی تولیدی در دانشکده کشاورزی دشتستان، شاهد ترویج و سرسبزی و نشاط در طبیعت استان باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ادامه داد: با تلاش پژوهشگران دانشگاه خلیج‌فارس گونه‌های گیاهی با اقلیم منطقه و سازگار با محیط شهرستان دشتستان تهیه و تولید و کشت شده که تلاش آنان درخور تحسین است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر