پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: برای جذب بی‌سوادان در کلاس‌های آموزشی استان بوشهر طرح چهره به چهره انجام شود تا افراد محروم از سواد به اهمیت سواد و سوادآموزی پی ببرند.به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: سوادآموزی و ارتقا سواد تاثیر بسزایی در عرصه پیشرفت در حوزه ملی و فرا ملی دارد.وی با بیان اینکه تبلیغات رفع بی‌سوادی در سنین کودکی مطلوب است بیان کرد: هرچند تبلیغات سواد آموزی در فضای بالادستی قوی انجام شده  که لازم است در فضای پایین دستی و سنین بالاتر توجه ویژه شود.
کد خبر: ۸۵۷۶
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: برای جذب بی‌سوادان در کلاس‌های آموزشی استان بوشهر طرح چهره به چهره انجام شود تا افراد محروم از سواد به اهمیت سواد و سوادآموزی پی ببرند.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: سوادآموزی و ارتقا سواد تاثیر بسزایی در عرصه پیشرفت در حوزه ملی و فرا ملی دارد.

وی با بیان اینکه تبلیغات رفع بی‌سوادی در سنین کودکی مطلوب است بیان کرد: هرچند تبلیغات سواد آموزی در فضای بالادستی قوی انجام شده  که لازم است در فضای پایین دستی و سنین بالاتر توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر افزایش سوادآموزی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای جذب بی‌سوادان  در کلاس‌های آموزشی طرح چهره به چهره انجام شود تا افراد محروم از سواد به اهمیت سواد و سوادآموزی پی ببرند.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش روحانیون در توسعه سوادآموزی در جامعه تاکید کرد:  با توجه به اینکه روحانیت در استان بوشهر نقش مهم و تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف دارد می‌توان از این  توان در جذب افراد بی‌سواد به کلاس‌های آموزشی استفاده کرد.

وی، با تاکید بر این نکته که دستگاههای اجرایی در حل مشکلات سوادآموزی تلاش کنند تصریح کرد: حوزه سوادآموزی سازمان مربوطه با یک‌سری کمبودها مواجه است که در این عرصه نهادهایی مانند صنایع و دستگاههای ذی‌‌نفع به کمک سوادآموزی بشتابند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه سوادآموزی زیرساخت امور اجتماعی و فرهنگی شخص فراهم می‌کند گفت: بیشتر کسانی که دنبال سواد نیستند برای افزایش مهارت خود به آموزش فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند که لازم است برای باسواد شدن این افراد با سازمان فنی و حرفه‌ای قرار داد همکاری مشترک منعقد شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه بیشتر مجرمان و زندانیان افراد کم سواد و بی‌سواد هستند خاطرنشان کرد: اگربه آمار زندانیان توجه شود مشخص است تعداد زیادی از آنها کم‌سواد و یا بی‌سواد هستند و بیشترین جرم‌ها در این افراد رخ می‌‌دهد که باید به این مسئله رسیدگی جدی شود.

امام جمعه بوشهر، تاکید کرد: با روندی که در سوادآموزی در پیش است امید است بزودی جشن کامل باسوادی در استان بوشهر برگزار شود که تحقق این مهم تلاش دستگاهها و مشارکت مردم می‌طلبد.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر