پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: رییس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: شیوع اختلالات شنوایی در کشور به گونه ای است که به صورت میانگین از هر یک هزار نوزاد، 2.7 نفر دچار اختلالات شنوایی هستند.به گزارش فکرشهر، 'محسن فیروزبخت' روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه منطقه ای غربالگری شنوایی در مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح غربالگری شنوایی در بیش از 10 سال گذشته موجب شناسایی و درمان 13 هزار نوزاد دچار اختلالات شنوایی در کشور شده است.
کد خبر: ۸۶۱۴
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: رییس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: شیوع اختلالات شنوایی در کشور به گونه ای است که به صورت میانگین از هر یک هزار نوزاد، 2.7 نفر دچار اختلالات شنوایی هستند.

به گزارش فکرشهر، 'محسن فیروزبخت' روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه منطقه ای غربالگری شنوایی در مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح غربالگری شنوایی در بیش از 10 سال گذشته موجب شناسایی و درمان 13 هزار نوزاد دچار اختلالات شنوایی در کشور شده است.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته در اجرای این طرح دو هزار و 400 کودک مبتلا به اختلالات شنوایی از کم شنوایی تا ناشنوایی کامل شناسایی و برای درمان به مراکز بیمارستانی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در روند مداخله درمان با مشکل روبرو هستیم و امکانات کافی در این زمینه نداریم، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده به سویی حرکت می کنیم که نوزادانی که در مراحل اول شناسایی می شوند بلافاصله مشمول مداخلات درمانی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به روند مطلوب پیشرفت اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان در کشور به نظر می رسد این طرح کم کم به بلوغ رسیده است.

رییس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: در این راستا برگزاری سه کارگاه منطقه ای در کشور به منظور حضور کارشناسان متخصص طرح غربالگری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به عنوان سرگروه برگزاری کارگاه منطقه ای شرق کشور انتخاب شده است، افزود: تعامل و تبادل تجربیات در حل مشکلات منطقه ای و استانی مهمترین هدف برگزاری این کارگاه است.

فیروزبخت گفت: در این کارگاهها تلاش می شود راهکارهای اجرای مطلوب طرح غربالگری در سراسر کشور انتخاب و از سوی کارشناسان در هر استان اجرایی گردد.

وی با تاکید بر ضرورت اجباری شدن شرکت در طرح غربالگری نوزادان ادامه داد: در این ارتباط نیازمند قانونی هستیم تا همانند اکثر کشورهای دنیا والدین ملزم به سنجش شنوایی نوزادان خود تا قبل از یک سالگی باشند.

وی مهمترین مشکل اجرای طرح غربالگری شنوایی را کمبود اعتبارات و عدم تعامل مطلوب برخی بیمارستانها با سازمان بهزیستی دانست.

وی با بیان اینکه عدم پیگیری والدین بعد از تشخیص اختلال شنوایی از دیگر مشکلات موجود در این زمینه است، تاکید کرد: والدین برای اینکه فرزندان سالم داشته باشند باید نسبت به درمان به موقع اختلالات شنوایی اقدام کنند.

کارگاه منطقه ای غربالگری شنوایی با حضور کارشناسان 10 استان کشور متشکل از استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، گیلان، یزد، کرمان، خوزستان، بوشهر و خراسان رضوی به مدت یک روز در مشهد در حال برگزاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر