شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۱۶۰
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: این استان در سال ۹۹ حدود یک ششم حجم تجارت خارجی کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش فکرشهر، بهروز قره‌بیگی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:  طبق آمار، حجم کل صادرات و واردات کشور در سال گذشته ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا بود که از این میزان  ۲۵ میلیون و ۴۶ هزار تن از طریق گمرک‌های استان بوشهر صادر و یا وارد کشور شده‌است. 

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تن کالا از طریق گمرک های این استان صادر و ۴۸۲ هزار تن کالا وارد کشور شد.

قره‌بیگی ادامه داد: ارزش کالاهای صاداراتی و وارداتی کشور در سال گذشته ۷۳ میلیارد دلار بود که از این میزان هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است که سهم ۱۱ درصدی استان بوشهر در بحث ارزش کالای  صادراتی و وارداتی کشور را نشان می‌دهد. 

قره بیگی اضافه کرد: همچنین حدود  ۲۲ درصد از حجم صادارت کشور از گمرک‌های استان بوشهر صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی بوده‌است، گفت: کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل، افغانستان، عراق مقصد کالاهای صادراتی گمرک‌های استان بوشهر در سال ۹۹ بود. 

وی افزود: همچنین موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه ، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و باتری از عمده کالاهای وارداتی از گمرک‌های این استان به کشور است.

قره‌بیگی عنوان کرد: عمده این کالاها از کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا وارد کشور شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر