پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: درشهرستان دیر درجنوب استان بوشهر روستایی کوهستانی به نام 'محدان' وجود دارد که در مدرسه آن فقط دو دانش آموز پسر و دختر درس می خوانند، مسوولان این شهرستان با حضور در این روستا جشن تکلیف برای این دانش آموزدختر برگزار کردند.به گزارش فکرشهر از ایرنا، امام جمعه موقت دیر روز یکشنبه در این آیین گفت: طلب علم و دانش حتی یک لحظه نباید رها شود و اکنون زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در روستا فراهم شده است.
کد خبر: ۸۷۲۰
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: درشهرستان دیر درجنوب استان بوشهر روستایی کوهستانی به نام 'محدان' وجود دارد که در مدرسه آن فقط دو دانش آموز پسر و دختر درس می خوانند، مسوولان این شهرستان با حضور در این روستا جشن تکلیف برای این دانش آموزدختر برگزار کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امام جمعه موقت دیر روز یکشنبه در این آیین گفت: طلب علم و دانش حتی یک لحظه نباید رها شود و اکنون زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در روستا فراهم شده است.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی افزود: آغاز سن تکلیف عبادت و بندگی یک لطف الهی است که خداوند متعال به بندگانش داشته و برنامه هایی برای انجام فرایض دینی نیز توسط پیامبر(ص) ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند در اقامه نماز اول وقت، انجام روزه و مسائل شرعی و اسلامی تلاش کنند.

مدیرآموزش وپرورش دیر ضمن تشکر ازشرکت کنندگان دراین آیین گفت: به دانش آموز زهره دارستانی دخترکلاس سوم ابتدایی فرا رسیدن جشن عبادت را تبریک می گوییم و دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند باید آداب اجتماعی و شرعی را رعایت کنند تا الگویی برای بچه های روستا باشند.

احمدعبدالله زاده افزود: اهالی این روستا به مدرسه کمک کنند تا آموزش وپرورش بتواند به این مدرسه خدمات بهتری ارائه دهد.

[[{"fid":"6425","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":338,"width":450,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش دیرگفت: جشن تکلیف عبادت وبندگی 347 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی در مدارس مختلط و چند پایه از امروز به مدت 10 روز آغاز می شود.

اسماعیل مختارزاده افزود: چادر مخصوص جشن تکلیف نیز بین دانش آموزان دختر پایه سوم از امروز توزیع می شود.

معلم مدرسه بسیج محدان گفت: این روستا دارای 30نفر جمعیت است و مدرسه نیزدارای دو دانش آموز به نام های زهره دارستانی و محمدامین دارستانی است.

ابراهیم فرض افزود: این مدرسه در سال 1368 توسط مردم دیر احداث شده است.

در آیین از طرف آموزش و پرورش و مدرسه به دانش آموز زهره دارستانی جوایزی اهدا شد و پدر این دانش آموز به میمنت آغاز تکلیف عبادت وبندگی فرزندش پنج گوسفند به ایشان هدیه کرد.

شهرستان دیر با 52هزار نفر جمعیت در 180کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است که روستای کوهستانی محدان در 30کیلومتری مرکز دیر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر