سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۲۳۲
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: در چهار سال گذشته ۱۰۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی به صنعتگران این استان پرداخت شد.

به گزارش فکرهر از صداوسیما، لیلا رحیمی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات و راه‌اندازی کارگاه‌ها و اخذ پروانه انفرادی تولید صنایع دستی از سوی صنعت‌گران برای ۸۷۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم شده‌است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مواد اولیه صنایع دستی بومی است و از داخل کشور تهیه و تامین می‌شود، برای ورود به این فعالیت نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی نیست و با سرمایه‌گذاری کم نیز می‌توان به این عرصه ورود کرد، زیرا بازگشت سرمایه در این صنعت در کمترین زمان و با صرفه بالا انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: افرادی که دارای یکی از مجوز‌های صنایع دستی شامل کارت شناسایی صنعتگری، پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی باشند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی و سامانه کارا و تایید در کارگروه اشتغال استان بوشهر این تسهیلات را با کارمزد ۴ درصد دریافت کنند.

رحیمی با بیان اینکه یکی از راه‌های جهش تولید صنایع دستی در استان بوشهر توسعه و حمایت از کارگاه‌های این بخش است، اضافه کرد: صنعتگران تسهیلات اعطا شده را برای پیشبرد و بالا بردن سطح تولید خود هزینه کرده‌اند.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۵۰۰ صنعتگر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در بوشهر فعال هستند و ۱۱ هنر صنعت خاص بومیان این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر