پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهری گفت: براساس گزارش رسمی ثبت احوال، آمار طلاق در استان بوشهر بالا نیست و برخی آمارها در این زمینه کذب است.به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی بانوان در استانداری بوشهر افزود: باتوجه به کوچک بودن استان و حساسیت های دینی مردم ممکن است احساس طلاق بالا باشد اما وجود آن در سطح بالا کذب محض است.وی بدون اشاره به شمار طلاق و ازدواج در استان بوشهر یادآورشد: پرورش زنان نخبه از موفقیت های نظام اسلامی است و همسران، مادران شهدا و جانبازان نمونه هایی از این بانوان موفق و نخبه در کشور هستند.
کد خبر: ۸۷۸۶
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهری گفت: براساس گزارش رسمی ثبت احوال، آمار طلاق در استان بوشهر بالا نیست و برخی آمارها در این زمینه کذب است.

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی بانوان در استانداری بوشهر افزود: باتوجه به کوچک بودن استان و حساسیت های دینی مردم ممکن است احساس طلاق بالا باشد اما وجود آن در سطح بالا کذب محض است.

وی بدون اشاره به شمار طلاق و ازدواج در استان بوشهر یادآورشد: پرورش زنان نخبه از موفقیت های نظام اسلامی است و همسران، مادران شهدا و جانبازان نمونه هایی از این بانوان موفق و نخبه در کشور هستند.

معاون استانداری بوشهر اظهارداشت:باتوجه به رویکرد دولت تدبیر و امید به افزایش مشارکت های اجتماعی،حضور بیش از پیش بانوان خلاق و کارآفرین در بخشهای مختلف پاسخ مثبت این قشر به سیاست های مسوولان است.

حقیقی اضافه کرد: زنان نخبه کسانی هستند که خانواده موفقی داشته اند و در پرورش فرزندانی شایسته نیز تلاش می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم ادامه تحصیل بانوان در مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: در مقطع لیسانس 60 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند ولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی این نسبت برعکس است و نیاز است بانوان با تلاش بیشتر در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: ایجاد پلاژ تخصصی بانوان در شهرهای ساحلی و افزایش امکانات رفاهی و ورزشی برای این قشر بستر ساز توزیع عادلانه امکانات ورزشی برای بانوان است. 

حقیقی افزود: تشکیل بانک اطلاعات جامع آماری زنان استان بوشهر موجب می شود بتوانیم برنامه ریزی بهتری در امور مختلف داشته باشیم و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه استان بوشهر با استفاده از نخبگان، فرهیختگان، متخصصان و صاحب نظران اتاق فکری تشکیل شده است که بستر حضور بانوان نیز در این عرصه فراهم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: توانمندسازی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه از اهداف دولت تدبیر و امید است.

فاطمه دهقانی افزود:باتوجه به اینکه رفع مسابل اقتصادی یکی از معضلات مهم خانواده هاست یکی از راههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توانمندسازی بانوان است.

وی اظهارکرد: زنان جامعه باید از لحاظ اقتصادی، روحی و اجتماعی توانمند شوند که در این راستا طرحهای مختلفی ارایه شده است.

دهقانی اضافه کرد: در همین راستا طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و طرح توسعه اقتصادی زنان روستایی از جمله طرحهای استان بوشهر برای توانمندسازی زنان است.

وی یادآورشد: برای اجرای برنامه های توانمندسازی بانوان بیش از هر چیز به خودباوری زنان نیاز داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت:امروز زنان نیازمند نگاههای حمایتی دستگاههای خدمات رسان در این بخش نیستند بلکه باید با اجرای برنامه های قوی زمینه توانمند سازی آنان باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: وقتی زنان از لحاظ روحی و روانی توانمند و قوی باشند جامعه ای سالم تر و قدرتمند تر خواهیم داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: تشکیل و راه اندازی تشکلهای غیردولتی برای سازماندهی فعالیتهای بانوان در بخشهای مختلف ضروری است و انتظار داریم بانوان با حضور خود دراین تشکلها گامهای موثری بردارند.

دهقان گفت:دولت تدبیر و امید مشی اعتدال را در پیش دارد و با نگاههایی که نادیده گرفتن و انکار زن را به دنبال دارند موافق نیست و کمر همت به توانمند سازی زنان بسته است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر