جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۸۸۶
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: ملوانان شناورهای باری برگشتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قبل از ورود به این بندر باید تست بدهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدباقر گله گیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان دیلم با دستور کار پایش سلامت ملوانان و تشدیدکنترل مبادی دریایی این بندر افزود: این نشست به منظور هماهنگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم جهت پیشگیری از ورود ویروس کرونا جهش یافته واریانت هندی از طریق مرزهای آبی دریایی شهرستان دیلم به استناد بند ۱۳ صورت جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و تاکید استاندار بوشهر  برگزار شده‌است.

وی اظهارداشت: براساس تبصره ۲ بند ۱۳ صورتجلسه پنجم اردیبهشت ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر، ضمانت و نظارت بر حسن اجرای مصوبه‌های جلسه تست ملوانان و کنترل مبادی ورودی دریایی برعهده فرمانداری است.

گله‌گیر گفت: بهداشت و درمان شهرستان با قید فوریت از طریق تست سریع ریپید نسبت به پایش سلامت ملوانان و خدمه شناورهای ورودی اقدام کند و اگر هر کدام مثبت اعلام شد باید در شناور قرنطینه شود.

وی ادامه داد: در زمان قرنطینه ملوان، ضمن کنترل توسط دریابانی و  بهداشت و درمان، در مورد رهگیری مستمر روزانه وضعیت سلامتی و مراحل درمان و خدمات پزشکی به آنان اقدام شود.

گله گیر افزود: اگر شناورها نزدیک به غروب آفتاب یا شب ورود کردند، پایگاه دریابانی نسبت به کنترل و جلوگیری از پهلوگیری در خور و خروج ملوانان شناورها اقدام تا دراولین فرصت صبح روز بعد شبکه بهداشت نسبت به انجام تست اولیه اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم بیان کرد: تعاونی لنجداران، گمرک، اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی با توجه به حساسیت موضوع ضمن همکاری با  بهداشت و درمان، درصورت تخلف صاحبان لنج‌ها از مصوبه انجام تست کرونا از تخلیه کالاهای آنها به مدت سه ماه جلوگیری کنند.

وی افزود: آمار همه شناورهای خروجی و ورودی شهرستان دیلم از طرف اداره بندر و دریانوردی و تعاونی لنجداران به حوزه بهداشت و پایگاه دریابانی اعلام شود.

گله گیر یادآورشد: در مرحله قبلی کنترل مبادی دریایی دیلم از ۵۸۴ تست گرفته شده ملوانان،  موارد مثبتی مشاهده نشد.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع است و شغل عمده مردم آن به دریا و ازطریق مراودت تجاری  با کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر