دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در پی حواشی برگزاری کنسرت گروه لیان، انجمن اسلامی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیانیه ای صادر نموده است.در متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای فکرشهر نیز ارسال شده، آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم
کد خبر: ۸۸۰۱
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: در پی حواشی برگزاری کنسرت گروه لیان، انجمن اسلامی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیانیه ای صادر نموده است.

در متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای فکرشهر نیز ارسال شده، آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای گذشت شاهد برگزاری کنسرت گروه مروارید لیان و حواشی به وجود آمده در پی برگزاری این برنامه بوده ایم. گروهی که پس از طی مراحل سخت، خوشبختانه پس از شانزده سال موفق به کسب مجوز برگزاری این کنسرت در زادگاه و خاستگاه خود، بوشهر شده بود. اما آنچه در این میان باعث تعجب و تاسف بسیار شد، تجمع تعداد اندکی در مقابل درب ورودی سالن محل برگزاری مراسم بود که با ایجاد هیاهو، قلدرمآبانه قصد جلوگیری از ورود مردم به سالن برگزاری مراسم را داشتند تا به این وسیله از برگزاری کنسرت موسیقی ممانعت به عمل آورند. جالب آنکه این عده‌ی اندک، که نهایتاً جمع آنان از ۱۵۰ نفر تجاوز نمی‌کند، خود را امت می‌نامند و با وقاحت خود را معادل مردم، اسلام و انقلاب و شهدا می‌دانند. کسانی که خود را صاحبان مملکت و قیّم مردم می‌انگارند و چه خام می‌پندارند که با دادن چند شعار و انتساب خود به این و آن می‌توانند برای همه مردم در تمام حوزه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

این طنز تلخ و فکاهه‌ی روزگار ماست که کسانی که به ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان، این‌گونه با گستاخی تعدی می‌کنند و راه مردمان می‌بندند تا نتوانند به تماشای برنامه‌شان که بلیط آن را تهیه کرده‌اند بنشینند، خود را ادامه دهنده راه امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند! افرادی که در پیش چشم کسانی که حقوق‌شان را ضایع نموده‌اند، نماز می‌گزارند! تا یادآور این باشند که استفاده ابزاری از دین و دیانت، زمان و مکان نمی‌شناسد. ادعاهای آنچنانی ایشان در تبعیت از مقام رهبری نیز دستاویزی برای آنان شده تا در لوای آن با خیال راحت دست به هر کار غیرانسانی و غیرقانونی و غیردینی بزنند و در برابر عواقب آن مصون باشند و از پیگرد در امان.

اما اعوجاج و ناراستی‌های این روش و این ادعا نیز بر همگان هویداست و حنایشان دیگر رنگی ندارد. «در هر قضيه‌اى، در هر حادثه‌اى ممكن است يك عده‌اى قبول نداشته باشند، معترض باشند. چگونه بايد اعتراض را نشان داد؟ قانون، راه معين كرده است. چرا قانون‌شكنى كنند؟ چرا براى مردم هزينه درست كنند؟» با توجه به همه آنچه در این چند روز رخ داد باید از مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برای فراهم آوردن امکان برگزاری این برنامه و سایر تلاش‌ها و همکاری‌های آن اداره و همچنین از استاندار، معاون سیاسی-امنیتی، فرماندار و مسئولین محترم نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد که برای پاس‌داشت حقوق و آزادی‌های قانونی مردم و همچنین برای تامین امنیت یک مراسم قانونی و دارای مجوز وارد عمل شدند و برگزاری مراسم را ولو با یک ساعت تاخیر، تسهیل نمودند.

البته در این میان، لازم به یادآوری است که در پی حضور و تذکرات اشخاصی بدون مسئولیت مشخص در برگزاری مراسم در زمان اجرای موسیقی ، آرامش روانی بسیاری از افراد حاضر در سالن گرفته شد، که شایسته است این مسئله مورد رسیدگی جدی قرار گیرد و از تکرار آن جلوگیری شود.همچنین برای جلوگیری از تکرار دوباره این اتفاق تلخ که عده‌ای قلیل بخواهند با قلدرمآبی و غوغاسالاری در برگزاری جلسات و مراسم‌های قانونی مانع شوند و اختلال ایجاد کنند نیز باید توسط مسئولان ذیربط و نیروی انتظامی تدبیری جدی و قاطع اندیشیده شود چرا که با تجربه های موجود و تجربه اخیر، دیگر نباید شاهد چنین نواقصی و نقض مسلّم حقوق شهروندی مردم محجوب استان بوشهر توسط چنین اشخاص و گروه‌هایی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر