جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: آبیاری تحت فشار در 200 هکتار از نخیلات آبپخش اجرایی شد.به گزارش فکرشهر، محمداسماعیل شفیعی چهارشنبه‌شب در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: خروج از کشاورزی سنتی و بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و نوین کشاورزی از مسائلی است که کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.وی افزود: اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش از موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر همواره به آن تاکید داشته‌ایم و جلسات توجیهی فراوانی در ارتباط با این موضوع برای کشاورزان برگزار شده است.
کد خبر: ۸۸۲۱
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: آبیاری تحت فشار در 200 هکتار از نخیلات آبپخش اجرایی شد.
به گزارش فکرشهر، محمداسماعیل شفیعی چهارشنبه‌شب در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: خروج از کشاورزی سنتی و بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و نوین کشاورزی از مسائلی است که کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش از موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر همواره به آن تاکید داشته‌ایم و جلسات توجیهی فراوانی در ارتباط با این موضوع برای کشاورزان برگزار شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش یک طرح عظیم و استانی است که شاهد آن هستیم.

شفیعی بیان داشت: آبیاری تحت فشار به‌ روش قطره‌ای شیوه‌ای است که اصلاح روش آبیاری در بخش آبپخش بر این اساس صورت می‌گیرد.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: روش مذکور بدون اینکه در باغات تغییر و اصلاحی صورت بگیرد در باغات و نخیلات منطقه اجرا خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش اذعان داشت: در روش آبیاری قطره‌ای تحت فشار، مدت زمان آبیاری به سه تا پنج روز تغییر می‌یابد؛ البته با تشکیل گروه‌های آب‌بران که مدیریت آب به خود تولیدکنندگان واگذار می‌شود.

به گزارش فارس، شفیعی افزود: مطالعات اجرای این طرح در 200 هکتار از اراضی آبپخش صورت گرفته و پس از تامین اعتبارات ملی شاهد اجرای طرح پایلوت 200 هکتاری در سطح نخیلات آبپخش خواهیم بود.

وی افزود: طرح پایلوت مذکور به‌عنوان الگو و نمونه‌ای برای نهادینه شدن این طرح اجرا می‌شود و پس از آن تمامی سطح نخیلات آبپخش تحت پوشش این شیوه آبیاری قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر