چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۶۹
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و پیش‌بینی کمبود آب در تابستان پیش‌رو گفت: مدیریت مصرف آب با فرهنگ‌سازی در دستور کار همه مشترکین قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با کارکنان شرکت آب و فاضلاب بوشهر با بیان اینکه تابستان سختی در حوزه تامین آب در پیش‌رو داریم، بیان کرد: کاهش بارش باران در زمستان گذشته و خشکسالی سبب بروز مشکلاتی در حوزه تأمین آب و برق شده است که باید فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب در دستور کار همگان قرار بگیرد.
 
وی تنها راه گذشت از تابستان امسال را مدیریت مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌ها دانست و ادامه داد: کاهش بارش باران بر روی منابع آب آشامیدنی استان اثر گذاشته است به ویژه در مناطقی که آب‌ها آن‌ها از منابع آب محلی تامین می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق ۲۰۰ حلقه چاه آب این استان تأمین می‌شود افزود: براساس پیش‌بینی‌ها، دمای هوای استان در فصل تابستان نسبت به پارسال افزایش دارد و هر افزایش یک درجه‌ای دما ۳ درصد بر مصرف آب می‌افزاید.
 
وی با اشاره به تاثیر مشکلات تامین برق در بحران آبرسانی بیان کرد: آبرسانی از طریق ایستگاه‌های پمپاژ صورت می‌گیرد و مشکلات در حوزه برق‌رسانی می‌تواند به کم‌آبی دامن بزند.
 
حمزه‌پور با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب دغدغه در عرصه آبرسانی در فصل تابستان شده است، گفت: عواملی مانند شیوع کرونا، کاهش درآمد و  گرمای شدید هوا بر دغدغه تأمین آب در استان بوشهر افزوده است که باید فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف در شهر‌ها و روستا‌ها ترویج شود.
 
وی همکاری صدا و سیما، دهیاران، شهرداران و فعالان اجتماعی را در افزایش آگاهی مردم در زمینه مصرف بهینه آب موثر دانست و افزود: تولید و انتشار برنامه‌هایی در این زمینه در فضا‌ی مجازی ضروری است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بر مقابله با استفاده از شبکه آبرسانی برای آبیاری فضا‌ی سبز شهری، خانه باغ‌ها و قطع انشعاب‌های غیر مجاز آب تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی همه جانبه، آگاهی مردم در چگونگی تامین آب برای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر