يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۲۲۰
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر از کشف جعل علامت استاندارد بر روی محصولات سلولزی در این استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دستمال توالت با نام‌های تجاری کسری و نیلوفر آبی و دستمال کاغذی با نام تجاری زر کیش دارای علامت استاندارد جعلی است.

وی تصریح کرد: طبق نامه ارسالی از اداره کل حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد، دستمال توالت با نام‌های تجاری کسری تولید استان لرستان، نیلوفر آبی تولید استان قزوین و دستمال کاغذی با نام تجاری زر کیش تولید استان اصفهان دارای علامت استاندارد جعلی است.

بهره‌مند ادامه داد: محصولات مذکور در مراکز عرضه سایر استان‌ها نیز مشاهده‌شده‌اند و با توجه به استعلام گرفته‌شده از استان محل تولید فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول بوده‌اند.

مدیرکل استاندارد بوشهر افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶، چاپ علامت استاندارد بدون دریافت مستندات قانونی یا تأییدیه سازمان جرم محسوب می‌شود و با متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: از تمامی هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این محصولات مراتب را از طریق شماره تماس ۷-۰۷۷۳۳۴۴۴۳۲۵ به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

وی با تأکید بر اینکه کلیه تولیدکنندگان ملزم به رعایت حقوق مصرف‌کننده هستند افزود: در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها هستیم و کلیه سازمان‌ها تلاش خود را برای تحقق شعار سال انجام خواهند داد ولی این به معنای کاهش کیفیت محصولات نباید باشد و تولیدکنندگان عزیز باید بکوشند در این سال با افزایش کیفیت محصولات خود به رونق تولید، افزایش فروش و رضایت مشتری کمک نمایند.

مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار داشت: همانند گذشته به کلیه مصرف‌کنندگان عزیز توصیه می‌شود برای بررسی اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و از وضعیت پروانه، نوع محصول، نام واحد تولیدی و… مطلع شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر