دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ رییس جمهور در بوشهر؛
فکرشهر: برای رونق در بخش صنعت استان به بانک مرکزی اعلام شده از طریق بانک ها 130 میلیاردتومان برای سرمایه گردش و 330 میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها تسهیلات به استان قرار خواهد داد...
کد خبر: ۸۹۳۰
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: رییس جمهور هم اکنون وارد فرودگاه بوشهر شد.

به گزارش فکرشهر، هواپیمای حامل هیئت دولت هم اکنون به زمین نشست. قرار است رییس جمهور مستقیما از فرودگاه به ورزشگاه شهید بهشتی رفته و برای مردم سخنرانی کند.

در این سفر، رییس میراث فرهنگی کشور، ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهور، وزیر کشور، نوبخت، نامدار زنگنه وزیر نفت، حجتی وزیر کشاورزی، شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید، فانی وزیر آموزش و پرورش، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، چیت چیان  وزیر نیرو، آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، پورمحمدی وزیر دادگستری و ابتکار رییس محیط زیست، رییس جمهور را همراهی می کنند و قرار است فانی به تنگستان، پورمحمدی به دشتستان، سلطانی فر به گناوه و ابتکار به عسلویه سفر کند.

 

[[{"fid":"6591","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":534,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"6592","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":486,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"6590","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":394,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

ساعت 10:18

روحانی: برای دومین بار است که بوشهر آمده ام در این یک سال اخیر که گذشته است. و امیدوارم بتوانیم مشکلات مردم را  در جلسات مختلف از جمله شورای اداری بررسی کنیم و بتوانیم مشکلات را  رفع کنیم.استان بوشهر توانمندی ها و ظرفیت بسیار زیاد و بالایی برای توسعه دارد .

ساعت 10:27

تعدادی از مردم در طول مسیر حرکتی دکتر روحانی قرار گرفته اند و همپنین جمعیت انبوهی برای استقبال رییس جمهور به ورزشگاه شهیدبهشتی بوشهر رجوع کرده اند و بسیاری به دلیل حجم زیاد جمعیت درون ورزشگاه نتوانسته اند وارد شوند.

ساعت 10:37

سلیمی فر: مدارس نوبت ظهر شهر بوشهر تعطیل اعلام شد. همچنین امتحانات امروز و فردای تمامی مقاطع تحصیلی شهر بوشهر برگزار نمی شود و ملغاست.

ساعت 10:45

ظرفیت زمین فوتبال ورزشگاه شهید بهشتی بوشهرتکمیل  و سکوهای تماشاگران برای حضور مردم در نظر گرفته شده است. 

[[{"fid":"6595","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":394,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"6593","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

                                                           محل سخنرانی ریاست جمهوری

ساعت 11:02

هم اکنون روحانی وارد ورزشگاه شهیدبهشتی بوشهر شد و تا دقایقی دیگر در جمع مردم سخنرانی خواهد کرد.

ساعت 11:10

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه اولین سخنران مراسم استقبال  ضمن خوش آمدگویی به هیئت دولت و رییس جمهور و برشمردن امکانات و بزرگان استان بوشهر، خواهان رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی این استان از جمله اشتغال شد.

ساعت 11:20

دکتر سالاری : خدمت جناب روحانی خوش آمد عرض میکنم. این استقبال مردم برگرفته از جنگ های و مقاومت ها دربرابر سختی ها و جنگ هاست.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر بیش از 60 درصد گار کشور و 90 درصد نفا فلات قاره را ایجاد صادر میکند. اینها علاوه بر محصولا کشاورزی و تولیدات شیلات و میگو است.

ساعت 11:24 سخنرانی رییس جمهور آغاز شد:

-از استقبال پرشور مردم استان خصوصا شهرستان بوشهر تشکر می کنم.

-روز گذشته جشن بیمه سلامت برگزار و امروز چتر بیمه روی سر همه قرار دارد و این وعده انتخاباتی محقق شد. یکی از محورهای مهم دولت سلامت محوری است و از ابتدای سال قدم های مهمی در زمینه طرح تحول سلامت برداشته شده و تا رضایت بیشتر مردم این مسیر ادامه می یابد.

- دولت در طول یکسال و نیم مسئولیت خود برای ثبات و آرامش اقتصاد و خروج از رکود گام های مهمی برداشته است. در 6 ماهه سال جاری شاهد افزایش 4 درصد رشد اقتصادی نسبت به 6 ماهه سال گذشته هستیم. همچنین براساس آمار وزارت صنعت و معدن، رشد 4 درصدی صنایع ثبت شده و امروز خوشحالیم کشور پس از 8 فصل درجا زدن، اکنون از رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت خواهیم کرد. 

تحریم ها با حمایت مردم و هدایت رهبری، اولین قدم ها را برای برداشتن تحریم ها طی کرده و راه را برای از بین بردن کامل تحریم ها ادامه می دهیم. ملت ایران خواستار پایان تحریم ظالمانه علیه ملت بزرگوار ایران هستند. من به همه آنهایی که در این تحریم ظالمانه قدم گذاشته و امروز هم ممکن است این مسیر ادامه دهند، می گویم دوران تهدید و تحریم سپری شده است. هر مقدار 5+1 و مذاکره کنندگان طرف مقابل سرعت عمل را در پیش نگیرند، بدانند ضرر خواهند کرد. ما با منطق، استدلال و حفظ حقوق ملت بزرگ ایران، راه مذاکره، هم زیستی مسالمت آمیز با جهان و راه تعامل سازنده و در چارچوب منافع ملی، این را ادامه خواهیم داد

موضوع جدیدی که پیش پای ملت باز شده و اگرچه قیمت آن به نصف گذشته رسیده، اما بدانند آنهایی که این طرح را پیش بینی کرده اند، پشیمان خواهند شد و ادامه آن برایشان مقدور نیست و کشورهای تولیدکننده دیگر نظیر عربستان و کویت بیش از ایران ضرر خواهند کرد. عربستان 80 درصد بودجه سالانه اش به فروش نفت وابسته است و 90 درصد صادرات آن مربوط به فروش نفت خام است. کویت 95 درصد بودجه اش وابسته به نفت و همین میزان صادراتش مربوط به نفت خام است، در حالی که ایران فقط 33 درصد امسال وابسته به نفت است و از نظر صادرات نیز 60 درصد نفتی است. امسال نیز صادرات غیرنفتی را افزایش می دهیم. بنابراین ایران تحت فشار کاهش قیمت نفت قرار نمی گیرد.

در دولت یازدهم، در بودجه تقدیمی امسال کمترین وابستگی به نفت مشاهده می شود و یک سوم بودجه به فروش نفت وابسته است. ضمن اینکه راه کاهش این بودجه را پیش بینی و با کمک نمایندگان دنبال می کنیم. 

این استان محل تولید برق اتمی و مرکز تولید انرژی ایران است. به بوشهر، استعداد مردم بوشهر، مردم عسلویه و خارگ و جای جای این سرزمین به عنوان سرزمین توسعه و حرکت افتخار می کنیم.
روزگاری بزرگترین بندر تجاری ایران بندر بوشهر بوده. بوشهر باید به سابقه دیرین توسعه و تجارت به همت مردم بازگردد.

این دولت به عنوان خادم مردم ایران و از جمله بوشهر اعلام می کند همه توان و امکان دولت در خدمت ایران و از جمله بوشهر خواهد بود.

در دولت یازدهم قدم هایی برای توسعه استان به کمک مردم و همت همه مسئولان و فرهیختگان استان به ویژه جوانان این سرزمین برمی داریم.

اولین تصمیم دولت در این سفر ایجاد جاده خروجی برای شهر بوشهر خواهد بود. مسیر خروجی دوم شهر بوشهر از سال آینده آغاز می شود و تلاش می کنیم تا پایان دولت یازدهم و اوایل سال 96 این جاده را به اتمام برسانیم. این یکی از خواسته های اصلی مردم بوشهر در نظرسنجی ها و نشست مشترک استاندار با وزرا بود.

تصمیم دوم تکمیل فاضلاب شهر بوشهر است. این مسئله سالهاست در دست اقدام مانده و بخش های بزرگی باقی مانده و نیاز به اعتبار قابل ملاحظه ای دارد و این طرح در طول چهار سال به اتمام می رسد و بخش اعظم آن در دولت یازدهم عملیاتی می شود.

مسئله بعد جاده های استان است که دولت در نظر دارد تکمیل باند دوم برازجان گناوه و باند دوم گناوه دیلم خواهد بود. وزارت نفت 5 طرح برای استان دارد که قول داده شده در دولت یازدهم اجرایی شود که امشب در شورای اداری استان تشریح می شود.

همچنین به اطلاع می رساند دولت منطقه آزاد بوشهر را به تصویب رسانده و لایحه آن تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد. منطقه آزاد موجب رونق کل استان خواهد شد.

بندرگاه این شهرستان در واقع دروازه توسعه این استان است، با طرح های دولت یازدهم به دو برابر ظرفیت فعلی توسعه خواهد داد.

برای رونق در بخش صنعت استان به بانک مرکزی اعلام شده از طریق بانک ها 130 میلیاردتومان برای سرمایه گردش و 330 میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها تسهیلات به استان قرار خواهد داد.

یکی از طرح های مهم طرح گردشگری است که دو نقطه در این سفر مصوب شده است. دولت قدم های اول برای زیرساخت بر می دارد و از همه کارآفرینان و سرمایه گذاران برای تکمیل آن دعوت می کند.

در این سفر 11 پروژه مهم با اعتبار 603 میلیاردتومان تصویب می شود که امشب در شورای اداری تشریح خواهد شد.

ما در کنار مردم، جوانان، کارآفرینان، اندیشمندان و کارگزاران برای توسعه استان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

بار دیگر از مهمان نوازی شما مردم بزرگوار بوشهر خصوصا شهرستان بوشهر تشکر می کنم.

ساعت 12:25

جمعیت زیادی کماکان در ورزشگاه حضور دارن و نتوان سته اند از این مجموعه خارج شوند.

[[{"fid":"6596","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":394,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"6597","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":505,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"6598","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":394,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

ساعت 15

رییس جمهور و برخی همراهان به نیروگاه انرژی اتمی بوشهر رفته و از نزدیک در روند کار قرار گرفتند.

ساعت 17

نشست رییس جمهور با سرمایه گذاران استان بوشهر در حال برگزاریست و پس از اقامه ی نماز نیز نشست با علما و نخبگان استان بوشهر برگزار خواهد شد.

همچنین رییس جمهور فردا در کنفرانس خبری حضور یافته و سپس به تهران برمیگردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر