پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۳۰۷
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: صلاحیت ۲ هزار و ۷۷۸ نفر (۹۶ درصد) داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی و تیره‌های عشایری این استان در هیات‌های نظارت تایید شد.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، خسرو دهقانی روز یکشنبه اعلام کرد: براین اساس ۱۰۳ نفر (۴ درصد) از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی و تیره های عشایری نیز در این استان رد صلاحیت شده‌اند.

وی در باره زمان و نحوه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری در هیات‌های نظارت ۲۶ بخش‌ استان بوشهر اضافه کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت بخش از روز دوشنبه سوم تا ۶ خرداد ماه جاری به مدت چهار روز می‌توانند به هیات نظارت شهرستان مربوطه اعتراض کنند.

دهقانی بیان کرد: بیشترین رد صلاحیت‌ها در شهرستان دیلم رقم خورده‌است و با رد صلاحیت ۳۳ داوطلب در ۲ بخش این شهرستان تا این مرحله، سه روستا از حد نصاب حداقل داوطلب برای برگزاری انتخابات و تشکیل شورا خارج شده‌است.

وی در باره شعبه‌های رای گیری گفت: ۸۴۵ شعبه اخذر رای  در استان بوشهر از سوی هیات‌های اجرایی تعیین شده‌است که در مجموع یکهزار و ۷۸۴ صندوق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شعبه‌ها مستقر می‌شوند که نسبت به دوره قبل ۷۸ صندوق اضافه شده‌است.

دهقانی اضافه کرد: از مجموع ۸۴۵ شعبه، ۴۳۵ شعبه ثابت شهری هستند که نسبت به دوره قبل ۵۸ شعبه (۱۵ درصد) افزایش یافته است. 

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در باره نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک نیز گفت: انتخابات شورای شهر بوشهر به همراه ۲۴ مرکز استان و کلان شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود که برای این منظور ۹۳ شعبه اخذ رای در شهر بوشهر  پیش بینی شده‌است. 

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک از جمله صندوق‌های الکترونیک پیش‌بینی شده‌است و تمامی فرایندهای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر بوشهر از جمله اخذ رای و شمارش آرا به صورت تمام مکانیزه خواهد بود. 

دهقانی در باره برگزاری انتخابات در سایر شعبه‌های شورای اسلامی و ریاست جمهوری نیز گفت: سایر شعبه‌های انتخابات نیز علاوه بر شعبه‌های شورای شهر بوشهر به دستگاه احراز هویت مجهز خواهند بود؛ ولی صدور تعرفه و شمارش تعرفه‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر