چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: در این گرمای بی حد و اندازه، چرا باید برق استانی که به قولی پایتخت انرژی کشور است، برود؟ تکلیف بیماران و نوزادان و کودکان در این گرما چه می شود؟ یا اینکه شاید منازل شما هم همچون بیمارستان ها، برق های اضطراری دارد که ساکت نشسته اید یا صرفا همچون سازمان ملل، سازمان تاسف خوردن و پیگیری های تلفنی و نامه ای هستید؟
کد خبر: ۸۹۴۰۳
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴

فکرشهر ـ همایون فقیه: لطفا مسوولی این یادداشت را بخواند که اعتقاد به خداوند و معاد و گذری بودن این مسند ها و صندلی ها داشته و هنوز معتقد باشد که مردم، ولی نعمتشان هستند.

باز تابستان و قطعی برق و مشکل همیشگی مردم مظلوم و محروم پایتخت انرژی بدبختی کشور یعنی استان بوشهر، فرا رسید. 

خوانندگان گرامی استحضار دارند که بعد از ده ها سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با وجود دستورات و فرمایشات امام راحل(ره) و رهبری معظم(حفظه الله) در مورد اولویت دار بودن رفاه و آسایش مردم مناطق محروم کشور، در حدود 10 سالی است که لوله کشی گاز به بخشی از منازل استان بوشهر رسیده است؛ استانی که خود منبع درآمد کشور است و حال همین مورد را می توان به برق نسبت داد؛ چرا باید استان بوشهر که نیروگاه اتمی دارد، با مشکل قطغی برق رو به رو باشد؟ مگر مقصر مردم ما هستند که عراق پول برق شما را نمی دهد؟

چرا فصل زمستان که می رسد عموما مردم جنوب کشور را که از آب و هوای معتدل تری برخوردار هستند، توصیه به مصرف کم تر گاز می کنید که گاز به استان های میانه و سردسیر کشور برسد که در سرمای زمستان گرما داشته باشند، اما در تابستان فکری به حال گرمای پنجاه درجه ای استان ما نمی کنید که وقت و بی وقت برق را قطع می کنید؟ کدام مسوول در کدام دولت ها، چه راستی و چه چپی، به خود این جرات را می دهد در ایام تابستان به مناطق ما سفر کند؟! اما در زمستان که می شود، به بهانه بازدید و افتتاح طرح هایی که سودی برای مردم نداشته، به استان بوشهر و جنوب سفر می کنند؟ 

چرا مسوولان ما در استان بوشهر اینقدر خنثی هستند؟ چرا خود را محصور در بخشنامه ها و نامه ها و پیگیری های تلفنی و ان شاءاللهی و اما و اگری کرده اند؟ مگر وقتی ظلمی آشکارا صورت گرفت هنوز باید صبر کرد و آقایان استاندار و نمایندگان مجلس و دیگر مسوولین به فکر رعایت سلسله مراتب اداری و سازمانی باشند؟ باید خطاب به برخی مسوولین گفت اگر دین ندارید، حداقل آزاد مرد باشید. تا چه موقع فقط نظاره گر ظلم به مردم خود هستید؟ چرا فریاد نمی زنید؟ چرا حق دست های پینه بسته مردم تان را از تهران نشین های مرفه گاهی هم بی درد نمی گیرید؟ چرا خوف از دست دادن مسند و صندلی هایتان را دارید؟ حق گرفتنی است آقایان و نه دادنی! چقدر ظلم به این مردم شود و شما فقط به فکر پیامک واریز حقوق ماهانه خود باشید؟

نگارنده سابق هم گفته بود که تک تک مسوولین استان بوشهر از بعد انقلاب تا الان در این ظلم به مردم رفته شریک هستند و راست و چپ هم ندارد و باید پاسخگوی خداوند باشند. 

در این گرمای بی حد و اندازه، چرا باید برق استانی که به قولی پایتخت انرژی کشور است، برود؟ تکلیف بیماران و نوزادان و کودکان در این گرما چه می شود؟ یا اینکه شاید منازل شما هم همچون بیمارستان ها، برق های اضطراری دارد که ساکت نشسته اید یا صرفا همچون سازمان ملل، سازمان تاسف خوردن و پیگیری های تلفنی و نامه ای هستید؟

اگر به تریج قبایتان برنمی خورد، به تهران بروید و شبانه روز تحصن کنید تا حق مردمتان را از آنان بگیرید.

البته نگارنده هم درخواست سختی دارد، برخی آقایانی که خود را به هر دری می زنند و هر لابی گری می کنند که به پست و مقامی برسند کجا در فکر گفته های نگارنده هستند؟

آقایان، بزرگوران، برادران؛ والله با در استان نشستن چیزی درست نمی شود. حضرت آیت الله صفایی بوشهری، نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار گرامی، مدیرکل ها، نماینده های انقلابی استان، مگر فریاد مردم از بی برقی و بی آبی و گرما و تبعیض را نمی شنوید؟ مردم توییت شما را نمی خواهند؛ مردم لایو و گزارش های اینستاگرامی و مجازی شما را نمی خواهند؛ این ها همه، سخن است؛ مردم عمل می خواهند.

الان همین آقایان احزاب و جبهه های مختلف سیاسی که شروع به برو و بیاهای انتخاباتی در استان کرده اند، یا علی! اگر مرد میدان هستید و در نزد خدا یقین دارید کاندیدای مورد حمایتتان شایسته ریاست جمهوری است، از همین الان با هر طریقی که شده، حق مردم را بگیرید.
آقایان اصول گرا، اصلاح طلب و انقلابی، فکر نکنید مردم عاشق رنگ و روی شما هستند که به پای صندوق های رای می آیند، مردم فقط به حرمت محاسن سفید آن زعیم به حق مدبر و با تقوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که رای خواهند داد وگرنه راست و چپ، پرونده هایشان برای مردم رو شده است.

آقایان، فکری به حال برق این استان کنید. از خواب غفلت بیدار شوید. مشکل برق تنها با پیگیری های مسوولین شرکت برق استان حل نمی شود؛ باید همه مسوولین دست به دست هم بدهند.

شما می گویید مردم صرف جویی کنند در مصرف برق و دمای کولر ها در بیست و پنج درجه باشد؛ همین مسوولی که چنین حرفی می زند، آیا تابه حال در این ایام به استان بوشهر سفر کرده که معنای صرف جویی و دمای کولر بیست و پنج درجه را متوجه شود؟ 

از طرفی تعرفه های انرژی را افزایش می دهید و از آن طرف، برق را قطع می کنید و گاهی وسایل منازل مردم می سوزد و... حال واقعا شما با خود چند به چند هستید؟ 

بروید مشترک‌های غیر مجاز، مراکز استخراج رمزارزها و برخی صنایع پرمصرف را پیدا کنید و برق آنان را قطع کنید. بروید این باغ شهری هایی که برق و آبشان غیر مجاز است پیدا کنید و شاید گاهی هم برخیشان از آن مسوولین باشد. الان فقط مانده به مردم استان بوشهر بگویید همچون زمان گذشته، آب بر روی برگ های درختان بپاشید و در تابستان زیر آن بنشینید تا با باد سوزان، نسیمی خنک به شما برسد و نیازی به برق نداشته باشید؛ البته اگر آب قطع نباشد.

یکی از علل اصلی این بی اهمیتی مسوولین در همه دولت ها بعد از رای آوردنشان نسبت به مردم، امر به معروف و نهی از منکر نشدن از طرف مردم است و گاهی هم اگر چنین می شد، آمر می شد مجرم. 

به فکر این مردم باشید و این شمایید که برای قدرت و ثروت و جایگاه به مردم نیازمندید و نشود روزی که لعن و نفرین مردم به دنبال شما باشد.

ان شاءالله با پیگیری های مسوولین دلسوز و مسوولین جهادی و مردم مطالبه گر استان، مشکلات استان خصوصا قطعی برق و بی آبی در این ایام گرمای تابستان رفع شود.
 

نظرات بینندگان
مهندس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴
ماشاالله به این فکر...جانا سخن از زبان ما میگویی اما هیچ فایده ای نداره
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳
خودتون که دارید میگید آقای فقیه اینا دل و ایمانشون رو به میز قدرت فروختن
سید
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
عالی

حرف دل ما بود

 

درود بر شما
هادی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
بی نظیر...ماشاالله به این قلم...ان شاءالله مسوولین از خواب بیدار بشن
کامران
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
احسنت...ولی بجای اینکه نماینده دشتستان دکتر رضایی بکوبی،شیخ حسن رو میکوبیدی...ان شاءالله که مسئولین بیدار بشن
شیخ
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
ماشاالله به این احساس مسئولیت اجتماعی...مانا باشید
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر