دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیرآموزش و پرورش گفت: مهمترین و اساسی ترین استراتژی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است که اگر امروز به آن پرداخته نشود در آینده چنین فرصتی نخواهیم داشت.به گزارش فکرشهر، علی اصغر فانی سه شنبه شب درگردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهرافزود:در شرایطی که جمعیت دانش آموزی از 19 میلیون سال های گذشته به 12میلیون نفرکاهش یافته است و امکانات، تجهیزات و بودجه آموزش و پرورش نیز نسبت به گذشته افزایش یافته، بهترین فرصت برای ارتقای کیفیت است.
کد خبر: ۸۹۵۴
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: وزیرآموزش و پرورش گفت: مهمترین و اساسی ترین استراتژی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است که اگر امروز به آن پرداخته نشود در آینده چنین فرصتی نخواهیم داشت.
به گزارش فکرشهر، علی اصغر فانی سه شنبه شب درگردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهرافزود:در شرایطی که جمعیت دانش آموزی از 19 میلیون سال های گذشته به 12میلیون نفرکاهش یافته است و امکانات، تجهیزات و بودجه آموزش و پرورش نیز نسبت به گذشته افزایش یافته، بهترین فرصت برای ارتقای کیفیت است.

وی بیان کرد: امسال 250میلیارد تومان در قالب اجرای سند تحول و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش اختصاص یافته است و در سال 94 این بودجه به 300 میلیارد تومان می رسد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تخصیص ردیف بودجه سنواتی به استراتژی کیفیت بخشی به آموزش و پرورش و رسیدن به این امر کمک می کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروهای انسانی یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است اضافه کرد: با توجه به جمعیت 11 و نیم میلیونی دانش آموزان دولتی و یک میلیون همکار فرهنگی نیروی انسانی ما بیش از نیاز است ولی به دلیل توزیع نامناسب نیرو با مشکل مواجه بودیم.

فانی بیان کرد: با وجود افزایش 200 هزار نفری جمعیت دانش آموزی و بازنشستگی 25هزار معلم باید 40 هزار نفر نیروی انسانی جذب می شد که با اجرای سیاست ساماندهی نیروی انسانی یک نفر هم جذب نکردیم.

وی ادامه داد: در ادامه این سیاست طرح بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش کلید خورد وبراین اساس شایستگی های حرفه ای و انگیزه های همکاران فرهنگی افزایش می یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حل مسایل و مشکلات آموزش و پرورش چاره ای جزاجرای سیاست توسعه مشارکت مردم، اولیای دانش آموزان و نهادهای خصوصی نداریم.

فانی اضافه کرد: آموزش و پرورش با تکیه بر بودجه دولتی نمی تواند برمشکلاتش غلبه کند .

وی یادآگفت: هرچند سهم آموزش و پرورش از بودجه دولتی از 9.7درصد به 10.8درصد افزایش یافته ولی مشکلات مزمن این نهاد تنها با توسعه مشارکت در همه بخش ها رفع می شود.

فانی گفت: با روش های گذشته امکان پیشرفت و ترقی وجود ندارد به همین دلیل تغییر روش ها و نگرش ها از دیگر سیاست ها و اولویت های آموزش و پرورش است.

وزیرآموزش و پرورش بر تمرکززدایی دراین نهاد تاکید و اضافه کرد: آموزش و پرورش متمرکز خلاقیت را از بین می برد و در این صورت امکان رشد خلاقیت نیروی انسانی از بین می رود.

وی با تاکید بر عملیاتی کردن بودجه در مدارس گفت: اجرای طرح ارتقای مدیریت آموزشگاهی یکی دیگر از سیاست های آموزش و پرورش است که به این وسیله می توانیم از توان مدیران مدارس برای حل مشکلات مدارس استفاده کنیم.

فانی افزود: هم اکنون این طرح با هدف ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی در پنج هزار و 700 مدرسه کشور در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه اجرای سند تحول که مورد تایید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است بعنوان یک سند بالادستی مفید می تواند راهنمای عمل باشد و در شش زیرنظام باید اجرا شود.

فانی گفت: هم اکنون زیرنظام برنامه درسی ملی در کشور آماده شده و تا آخر اسفند نیز سه زیر نظام دیگر سند تحول قطعی می شود همچنین به زودی نقشه راه سند تحول که راهنمای عمل این سند خواهد بود به شورای انقلاب فرهنگی ارایه می شود.

وی اظهار کرد: از 131راهکار سند تحول به 40 راهکار ورود کردیم که در قالب 99 برنامه اجرا می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همچنین لایحه رتبه بندی معلمان برای ارتقای منزلت، هویت و معیشت آنان در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده و بعد از آن به صحن دولت می آید و تا قبل از پایان اسفند این طرح تقدیم مجلس می شود.

وی اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح شایستگی های حرفه ای و انگیزه های معلمان ارتقا می یابد و می تواند تحولی در منابع انسانی آموزش و پرورش ایجاد کند.

فانی گفت: با اجرای سیاست بومی پذیری در آموزش و پرورش از بهمن امسال دانشجویان بومی در دانشگاه فرهنگیان به کلاس های درس می روند تا زمینه حفظ تجربیات معلمی برای مناطق محروم فراهم شود.

وی افزود: همچنین فرزندان فرهنگیان در جذب دانشگاه فرهنگیان و برخی استخدام ها نیز اولویت دارند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مقاوم سازی مدارس نیز گفت: هم اکنون دو سوم فضاهای آموزشی مقاوم سازی و یک سوم آن نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گزارش ایرنا، فانی با بیان اینکه بودجه مصوب برای مقاوم سازی سال آینده 600 میلیارد تومان تعیین شده است اضافه کرد: اعتبارات سنوایی پاسخگوی اجرای طرح مقاوم سازی برای یک سوم فضاهای آموزشی نیست و نیازمند همکاری بیشتر مجلس و دولت هستیم.

وی گفت:در سفر دوازدهم دولت تدبیر و امید به استان بوشهر مقرر شد فوق العاده مناطق محروم برای معلمان استان بوشهر پی گیری شود همچنین بخشی از مطالبات فرهنگیان این استان نیز تا دو ماه دیگر پرداخت و بحث احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش نیز پی گیری می شود.

فانی بر تجهیز درمانگاه تخصصی فرهنگیان و خانه های معلم و پژوهشسراهای کشور و به خصوص استان بوشهر نیز تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر