يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۶۷۶
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پایتختی قرآن فرصتی برای این استان در زمینه ارائه برنامه‌‏های خود در سطح ملی و بین‌المللی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فاطمه کرمپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز  دوشنبه دهم خردادماه با هدف آغاز برنامه‌های قرآنی بوشهر به مناسبت انتخاب این استان به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ به بوشهر سفر می‌کند.

وی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰ بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده‌است که روز دوشنبه دهم خردادماه این مهم به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

کرمپور ادامه داد: در این سفر از لوح افتخار و برنامه‌های استان بوشهر برای بزرگداشت عنوان پایتختی قرآن رونمایی می‌شود.

وی افزود: با کسب این عنوان ارزشمند فرصتی فراهم خواهد شد تا استان بوشهر مرجعیت فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد.

کرمپور گفت: معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور نشان از جایگاه ارزشمند فعالان قرآنی استان بوشهر اعم از مربیان، حافظان، قاریان است که در طول تاریخ کارنامه درخشانی را از خود برجایی گذاشتند.

وی یادآور شد: فعالیت چشمگیر و بی بدیل بوشهری‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی باعث شد تا در هفته قرآنی بوشهر در اسفندماه گذشته این استان به عنوان گزینه جدی نخستین پایتخت قرآنی کشور لقب بگیرد.

کرمپور اظهار داشت: اکنون که این مهم برای استان بوشهر محقق شده این فرصت بزرگ ایجاد می‌شود تا بتواند ظرفیت‌های قرآنی خود را در سطح ملی و حتی بین‌المللی ارائه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر