جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۸۷۹
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: انتخابات نماد وحدت، انسجام و تقویت امنیت ملی برای نظام و کشور به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر، عباس جمشیدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه‌ای قوی برای منتخبان در عرصه داخلی و بین‌المللی است و ثابت می‌کند مردم با وجود همه مشکلات و تنگناها همچنان پشتیبان انقلاب و پای اصل نظام ایستاده اند.

وی بیان کرد: براساس قانون اساسی اداره امور کشور در نظام جمهوری اسلامی به اتکا آرای عمومی است و براین اساس مردم در همه عرصه‌ها در تعیین حاکمان خود اختیار انتخاب دارند و با حضور در عرصه تصمیم گیری از حق خود دفاع می‌کنند.

جمشیدی اضافه کرد: انتخابات صحنه گله‌مندی‌ها نیست بلکه زمان همدلی، اتحاد و مشارکت همه جناح‌ها، گروه‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف است.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس مسئولان باید در کنار مردم باشند و به عنوان مجری اصل امانتداری، بی‌طرفی و ایجاد زمینه انتخابات رقابتی و پرشور را مهیا کنند.

فرماندار بوشهر اظهار کرد: حوادث تاریخی خرداد ماه شامل واقعه ۱۵ خرداد، سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب به ما یادآوری می‌کند که کجا بودیم و الان به کجا رسیده‌ایم و قدر داشته‌های خود را بیشتر بدانیم.

وی ادامه داد: اختلاف دیدگاه و سلیقه در بین افراد و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب، اصول‌گرا و اعتدال وجود دارد اما باید بدانیم همه عضو یک خانواده هستیم و در کنار هم برای اعتلای هدف‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی گام برمی‌داریم.

جمشیدی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها گفت: کاندیداهای انتخابات توانمندی‌ها و برنامه‌های خود را به مردم معرفی و در پایان به تصمیم مردم احترام بگذارند.

وی اظهار کرد: ملت ایران هوشیار هستند و به وعده‌های غیر عملی آشنایی و اشراف  دارند به همین دلیل نامزدها و طرفداران آنها با رعایت اخلاق انتخاباتی به جای تهمت، تخریب، توهین و تبلیغ منفی علیه همدیگر اقدام به معرفی برنامه‌ها و ارائه راهکارهای عملی کنند.

فرماندار بوشهر با تاکید بر اینکه نامزدها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب رقبای خود کنند افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب هرچند برخی مشکلات در جامعه وجود دارد، اما امروز زمان امید بخشی به جامعه است و تنها به این وسیله ایستادگی مردم رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: بی طرفی، امانتداری و شفافیت از اصول مهم امر انتخابات و به عنوان خط قرمز به شمار می‌رود و همواره باید از سوی مجریان رعایت شود و در صورت مشاهده تخلف، فرد خاطی در صحنه تغییر می‌کند.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه است و برای حفظ و استمرار آن باید تلاش کرد گفت: در حالیکه امروز دشمن با یک هجمه‌ گسترده رسانه‌ای در بیرون و عده‌ای در داخل به صورت ناآگاهانه در مسیر ناامید کردن مردم گام برمی‌دارند، ملت ایران در عرصه‌های مختلف ثابت کرده پای این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید است، ایستاده است.

جمشیدی یادآور شد: شهرستان بوشهر ۱۹ روستا شامل هفت شورای پنج نفره و ۱۲ شورای سه نفره و چهار شهر که شامل سه شهر با شورای پنج نفره و یک شهر با شورای ۹ نفره  دارد.

وی بیان کرد: ۱۹۲ نفر برای حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی و عشایری شهرستان بوشهر ثبت نام کردند که از این تعداد هفت نفر تاکنون انصراف داده‌اند با این وجود هیچ یک از روستاهای شهرستان بوشهر برای برگزاری انتخابات از حد نصاب خارج نشده‌اند.

جمشیدی ادامه داد: در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی در بخش چغادک هیچ داوطلبی در هیات اجرایی و نظارت رد صلاحیت نشد اما در بخش مرکزی سرجمع چهار نفر در هیات اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.

فرماندار بوشهر گفت: در حوزه شهری نیز ۲۶۴ نفر ثبت نام و از این جمعیت ۱۷ نفر انصراف داده‌اند.

وی درباره رد صلاحیت‌ها نیز یادآور شد: از مجموع ثبت نام شدگان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در شهرستان بوشهر سه نفر در هیات اجرایی و ۱۹ نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شده‌اند و با توجه به اعتراض برخی از این افراد به هیات مرکزی اسامی نهایی تائید صلاحیت شدگان شوراهای شهر تا ۱۵ خرداد اعلام می‌شود.

جمشیدی در باره شعب رای گیری افزود: در زمان حاضر ۱۴۵ شعبه رای گیری در شهرستان بوشهر پیش بینی شده که نسبت به انتخابات سال ۹۶، ۱۷ شعبه بیشتر است.

وی ادامه داد: از این تعداد شعبه رای گیری ۲۱ شعبه روستایی و مابقی شهری است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر ، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر