يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۸۹۷
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: این استانداری باید در مدیریت صنایع نفت و گاز مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش و اختیار قانونی داشته باشد تا درصدی از درآمد عظیم این صنایع را برای توسعه این استان هزینه کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان دانشکده مهندسی شهرستان جم، اظهار کرد: اینکه با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی جایگاه استانداری بوشهر در مدیریت صنعت منطقه ویژه پارس نامشخص است، عیب بزرگی است و مجلس شورای اسلامی باید در این ساختار تغییر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌های فعال در جنوب استان بوشهر تاکنون به مسئولیت اجتماعی خود در استان بوشهر عمل نکرده‌اند، افزود: اگر بخواهیم در آینده شاهد تاثیرگذاری این صنعت در توسعه بوشهر باشیم باید مدیریت این استان در این زمینه اختیار و نقش داشته باشد.

استاندار بوشهر ادامه داد: صنایع زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرق کشور اعتبارات هنگفتی را برای توسعه استان‌ها هزینه می‌کنند اما  ۱۸ پتروشیمی فعال در استان بوشهر اعتباراتی اندک را به صورت قطره‌چکانی به این استان اختصاص می‌دهند.

 وی با اعلام اینکه در ۴ سال گذشته استانداری هیچ کمکی از صنایع نفت و گاز فعال در استان بوشهر دریافت نکرده‌است، اظهار کرد: درحالی که این صنایع از ظرفیت این منطقه استفاده حداکثری می‌کنند، برای تامین بودجه بیمارستان عسلویه با مشکل مواجه هستیم که نباید اینگونه باشد.

گراوند با بیان اینکه بوشهری‌ها مردمی قدردان و قدرشناس هستند، گفت: باید صنایع را متعلق به مردم بدانیم و این صنایع در توسعه استان بوشهر به نحوی شایسته ایفای نقش کنند.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به درآمدهای بالای صنایع پتروشیمی استان بوشهر امروز باید در جایگاهی باشیم که بتوانیم اعلام کنیم که  راه آهن بوشهر- فارس تحت حمایت‌های صنعت نفت دردست اجرا است نه اینکه تنها اعتبار اندک یک میلیاردی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: تجهیز دانشگاه‌ها با تراز بین‌المللی مرکز توسعه و پیشرفت کشور به شمار می‌رود و توجه به منابع انسانی و تربیت نیروی نخبه نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری بزرگی است.

گراوند گفت: امیدواریم  پروژه دانشگاهی دانشکده کهندسی جم که ساخت آن امروز آغاز شد، هرچه زودتر به ثمر برسد.

عملیات احداث فاز نخست ساختمان دانشکده مهندسی شهرستان جم با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار روز سه شنبه در آیینی با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

 این ساختمان با حمایت مالی شورای راهبری پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینی به مساحت سه هزارو ۲۰۰ متر مربع احداث می‌شود.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر