جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۰۴۲
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه محبوبیت هیچ رهبری در جهان معاصر به انداره امام خمینی (ره) نیست عنوان کرد: ارتباط عمیق با خداوند مهمترین عامل محبوبیت و موفقیت امام راحل بود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی حوزه، حجت‌الاسلام رضا خدری در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در بوستان شغاب بوشهر، امام راحل را از محبوب‌ترین رهبران تاریخ ایران عنوان کرد و افزود: محبوبیت هیچ رهبری در جهان معاصر به انداره امام خمینی (ره) نیست.

وی با اشاره به رمز و راز محبوبیت امام خمینی (ره) عنوان کرد: مقام، ثروت، شهرت، ساده زیستی و علم و دانش هیچ‌کدام عامل اصلی محبوبیت امام خمینی (ره) نبوده بلکه ارتباط عمیق با خداوند مهمترین عامل موفقیت ایشان بوده است. هرکسی که در زندگی خود در درجه اول ارتباط خود را با خدا عمیق کند محبوبیت او نیز در بین مردم بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امام خمینی (ره) در درجه بالای دین شناسی و فقاهت، عرفان و فلسفه اسلامی قرار داشت، گفت: نظام سلطه بعد از ۴۴ سال تا کنون کشور را رها نکرده است و تلاش می‌کند ما را به زانو در بیاورد، حال تصور کنید در دوران پیش از انقلاب چگونه با تکیه بر قدرت شرق و غرب فشار می‌آوردند، اما امام باور داشت که اگر حرکت کند خداوند نیز به او کمک خواهد کرد و به نصرت الهی اعتقاد راسخ داشت.

وی، دومین عامل موفقیت امام راحل را مردمی بودن ایشان عنوان و بیان کرد: مردمی بودن ایشان از اصل اسلام نشأت گرفته بود، زیرا پیامبر اسلام (ص) مردمی بود. رهبر و حکومتی که مردمی نباشد موفق نخواهد بود و نمونه آن حکومت دیکتاتوری صدام در عراق است که ساقط شد.

حجت‌الاسلام خدری با بیان اینکه نگاه امام راحل جهانی بود، گفت: امام خمینی (ره) همواره بر وحدت کلمه تکیه داشت و راهی را ترسیم می‌کرد و می‌گفت که این راه باید ادامه داشته باشد و جهانی شود. او اعتقاد داشت که این راه باید در هسته‌های مقاومت شکل بگیرد که امروز تا حدی این اتفاق افتاده است.

ارتباط عمیق با خداوند مهمترین عامل موفقیت امام راحل بودوی همچنین با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: نزدیک به ۲۴۰ هزار شهید در راه حفظ انقلاب اسلامی خون خود را تقدیم کردند و امروز مدیون این شهیدان هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: امروز بسیاری از فشار‌هایی که بر ما تحمیل شده به علت فشار‌های دشمن و بخشی دیگر به علت عملکرد دولت بوده که مردم را ناامید کرده است.

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح

وی با تاکید بر انتخاب نامزد اصلح بر اساس معیار امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مشارکت حداکثری گفت: امروز می‌بینیم که رسانه‌های خارجی به صحنه آمدند تا مردم را از حضور در انتخابات منع کنند و کسی پای صندوق‌های رأی نرود، بنابراین مردم باید با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح، بار دیگر دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر