دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۲۴
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مصرف برق در ۲ ماه نخست امسال ۳۰ درصد نسبت‌به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، غلامرضا حشمتی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان برق استان بوشهر در بخش خانگی است بیان کرد: در این استان ۵۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که حدود ۳۵۰ هزار مشترک آن در بخش خانگی است.
 
وی سرانه مصرف برق در استان در هر دوره ۱۲ هزار کیلو وات عنوان کرد و افزود: به‌طور متوسط سرانه مصرف برق در کشور کمتر از ۳ هزار کیلو وات در هر دوره است که در استان بوشهر ۴ برابر متوسط کشوری است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از عوامل مهم افزایش مصرف برق را استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال دانست و ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های ماینر غیرمجاز سبب افزایش چند برابری مصرف برق می‌شود و خاموشی‌ها را افزایش می‌دهد.
 
وی شناسایی و کشف ماینر‌های غیرمجاز را از برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان و  تاکید کرد: استفاده از این تجهیزات ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 
حشمتی با اشاره به اجرای مانور اقدام فراگیر شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: در این راستا شناسایی مشکلات شبکه برق، تعدیل و تنظیم بار روشنایی و عوامل افزایش مصرف برق از جمله دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی از سرویس مداوم خطوط برق‌رسانی خبر داد و بیان کرد: در بخش سرویس و نگهداری تأسیسات با شستشوی مداوم تأسیسات و عملیات پیشگیرانه سعی بر این است تا مشترکان بتوانند تابستان امسال را با کمترین قطعی ممکن پشت سر بگذارند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با تاکید بر صرفه‌جویی مردم در مصرف برق گفت: مشترکان گرامی برای بهره‌مندی از مزایای طرح برق امید انتظار است با کاهش مصرف خود علاوه بر کمک به مدیریت مصرف برق استان، شرایط را برای کاهش هزینه و حتی رایگان شدن هزینه برق مصرفی خود فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر